رئیس جمهور اسبق لبنان: حادثه با طیاره سو – 24 روسیه پلان شده بود

© AP Photo / Haberturk TVحادثه سقوطدادن طیاره سو - 24 روسیه توسط ترکیه
حادثه سقوطدادن طیاره سو - 24 روسیه توسط ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات رئیس جمهور اسبق لبنان

عملکرد انقره در حادثه طیاره سو — 24 پلان شده بود و به روابط رئیس جمهور رجب طیب ایردوغان با گروه های افراطی در منطقه مربوط میگردد. این مطلب را ایمیل لاهود رئیس جمهور اسبق لبنان در مصاحبه با تلویزیونRT اعلام داشت.

لاهود اعلام داشت، رجب طیب ایردوغان رئیس جمهور ترکیه از بنیادگرایان و افراطیون در جریان پنج سال حمایت میکند و زمانیکه گروه داعش بوجود امد، او از این گروه نیز حمایت نمود و به ان فروش نفت در ترکیه با انتقال از طریق منطقه کوهستانی سرحدی اجازه داد. او خاطرنشان ساخت که این معلومات به همه جهان معلوم است.

به گفته رئیس جمهور اسبق لبنان، این واقعیت نیز از هیچکس پوشیده نیست که ایردوغان بر ایجاد ناحیه حایل بین ترکیه و سوریه پافشاری میکند و او میخواهد از ان به مثابه تخته خیز استفاده کند و از انجا افراطیون بتوانند بر حکومت قانونی سوریه حملات انجام دهند.

ایمیل لاهود خاطرنشان ساخت که حادثه که با طیاره روسیه رخ داد، از قبل پلان شده بود.

او گفت: " طیارات بمبارد روسیه بر وسایط ترانسپورتی حامل نفت که در مسیر کوهستانی در سرحد ترکیه و سوریه در حرکت بودند، ضربات وارد اوردند و این عمل پلان های ایردوغان را برهم زد. انگاه او فکر کرد که چه میتواند اتخاذ کند و این عمل دیوانه وار انجام داد".

طیاره سو — 24 روسیه در خاک سوریه در روز سه شنبه گذشته سقوط نمود. رئیس جمهور روسیه خبر داد که طیاره توسط راکت "هوا به هوا" از طیاره F-16 ترکیه بالای خاک سوریه هدف قرار داده شده در فاصله چهار کیلومتری از سرحد ترکیه بر زمین افتاده است.

ولادیمیر پوتین این عمل را "ضربه بر پشت" از جانب همدستان تروریستان خوانده است.

ستردرستیز نیروهای مسلح روسیه اعلام داشت که طیاره سو — 24 که هدف حمله قرار گرفته، از سرحد ترکیه عبور نکرده و این کار را معلومات مدافعه هوایی سوریه تائید میکند. ترکیه میگوید که طیاره روسی وارد حریم هوایی ترکیه شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала