دوبی تا سال 2050 سهم منابع «پاک» انرژی را تا 75% می رساند

© Sputnik / Taras Litvinenko /  مراجعه به بانک تصاویر ستشن برق افتابی
ستشن برق افتابی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توسعه منابع پاک انرژی در دوبی

شیخ محمد بن رشید ال مکتوم معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی و حاکم دوبی اعلام داشت که تا سال 2050  این امیرنشین به اندازه 75% انرژی برق را از منابع «پاک» تامین خواهد کرد. در این باره در روز یکشنبه روزنامه «ال بیان» امیرنشین خبر داده است.

اعلامیه حاکم دوبی در مراسم فعال ساختن مرحله دوم ستشن برق افتابی ال مارموم ایراد شد که در حال حاضر بزرگترین موسسه برق افتابی در جهان شمرده میشود. قدرت اعظمی ستیشن برق که رسیدن به ان در سال 2030 پلان شده، 5 گیگاوات تشکیل خواهد داد. حجم سرمایه گذاری در این پروژه — 13.6 میلیارد دالر می باشد.

شیخ محمد بن رشید ال مکتوم اعلام داشت: " هدف ما — تا سال 2050 مبدل شدن به شهر با نشر اصغری گازات از سوختاندن مواد هایدروکاربنی در جهان، می باشد".

حاکم دوبی کمپنی ها و مراکز تحقیقاتی از سراسر جهان که به عرصه انرژی «پاک» اختصاص یافته، دعوت نمود که این امارت را به مثابه میدان ازمایش و تجربه تمام تخنالوژی ها استفاده نمایند.

 

تا سال 2030 هر عمارت در دوبی توسط بطری های افتابی خود برای تولید انرژی برق تجهیز خواهد شد. تا ان زمان 80% تمام زباله ها به انرژی برق مبدل خواهند شد.

برعلاوه این، در دوبی اعمار اولین ستشن برق به اساس تخنالوژی سوختاندن «پاک» ذغال در نظر است. در امارات متحده عربی همچنان کار اعمار اولین ستیشن برق اتمی در جهان به قدرت 5.6 گیگاوت جریان دارد. اولین بلاک انرژی ان تا سال 2017 به بهره برداری سپرده خواهد شد.

نیازمندی امارات متحده عربی به انرژی برق حالا عمده تاً به حساب گاز طبیعی رفع میشود. در عین حال، امارات متحده عربی که یکی از بزرگترین استخراج کنندگان نفت در جهان می باشد، مجبور است تا 50% گاز مورد نیاز خود را از خارج وارد سازد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала