موگیرینی: مناسبات روسیه و ترکیه نباید به مذاکرات در باره سوریه زیان برسانند

© AFP 2023 / John Thysموگرینی
موگرینی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تشنج در مناسبت بین روسیه و ترکیه نباید به پروسه مذاکرات در باره سوریه زیان رساند و اتحادیه اروپایی این موضوع با دو طرف مورد بحث قرار خواهد داد.

 

این مطلب را فیدیریکو موگیرینی رهبر دیپلوماسی اتحادیه اروپایی اعلام داشته است.

موگیرینی قبل از گردهمایی اتحادیه اروپایی — ترکیه به ژورنالیستان گفت: " در همان روز من با وزیر خارجه ترکیه که من او را امروز یکبار دیگر خواهم دید، تیلفون کردم و همچنان با سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه که من بعدتر در این هفته خواهم دید، صحبت نمودم، تا کاری کرد، تا به دورنمای سیاسی صدمه نه رسد که ما، بالاخره، در ویانا بر ان دست یافتیم".

به گفته او، «این اشتباه وحشتناک خواهد بود، اگر نسبت تشنج در محل که به بسیار مشکل از عهده ان برخوهیم امد، ما سطح کار دیپلوماتیک و سیاسی را لغو و یا کاهش دهیم».

رهبر دیپلوماسی اتحادیه اروپایی اعلام داشت: " راه واقعی شکست دادن به «دولت اسلامی» — این تضمین انتقال سیاسی در دمشق، اتش بس در سوریه و وحدت نیروها در داخل و خارج سوریه در مبارزه علیه «دولت اسلامی» و النصره می باشد".

قبلاً در هفته جاری اداره سیاست خارجی اروپایی خبر داده بود که موگیرینی و لوروف راجع به ملاقات در حاشیه ملاقات وزرای سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیلگرد توافق نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала