آزمایش منحصر به فرد لیزر فضایی توسط روسیه

© Flickr / nasamarshallآزمایش منحصر به فرد لیزر فضایی توسط روسیه
آزمایش منحصر به فرد لیزر فضایی توسط روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس فضایی فدرال روسیه در نظر دارد یک آزمایش منحصر به فرد فضایی را انجام دهد. به گفته این آژانس، با کمک لیزر تلاش می کنیم بدون استفاده از سیم، به سفینه باربری "پروگرس" که مسیر حدود 1،5 کیلومتر را از بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی به این ایستگاه فضایی طی می کند، انرژی انتقال دهیم.

ویاچسلاو توگاینکو رئیس سیستم های انرژی نسل جدید وسایل نقلیه فضایی- راکت های فضایی روسیه و رئیس شرکت "انرژی" گفت: درحال حاضر بهترین مختصصان کشور روی این پروژه که حدود 60 فیصد رو به اتمام است، کار می کنند.

به گفته وی، این شرکت باید مسیر عبور این سفینه را که حدود 1،5 کیلومتر تا ایستگاه فضایی بین المللی فاصله دارد، برای گرفتن انرژی و انتقال آن از طریق سیستم هدایت کننده آماده سازد. وی افزود: این سیستم برخی از آزمایش ها را با موفقیت سپری کرده است.

به گفته آقای توگاینکو، نتایج تحقیقات اولیه در زمینه انتقال لیزری انرژی به فضا نشان داد، که ما می توانیم چنین آزمایشی را با موفقیت در فضا انجام دهیم.

این پروژه توسط مختصصان شرکت "انرژی" طراحی شده و ایجاد این سیستم های لیزری مجهز به گیرنده های خاص کارآمدهای بسیار زیادی از جمله انتقال انرژی به فضاپیما را دارد و زمینه های جدیدی را برای اکتشافات فضایی هموار می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала