بشار اسد: اردوغان برای جلوگیری از هر گونه موفقیت در سوریه تلاش کرد

© REUTERS / Reuters TV courtesy of Czech Televisionبشار اسد
بشار اسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری "ریانووستی" شبکه تلویزیون چک مصاحبه کامل بشار اسد رئیس جمهور سوریه را منتشر کرد. رئیس دولت سوریه در مورد مبارزه با نیروهای ترور و وحشت در کشور صحبت کرد.

به گفته وی، با آغاز عملیات قوای هوایی فدراسیون روسیه در سوریه وضعیت تغییر و تروریست ها عقب نشینی کردند. رهبر سوریه همچنین در مورد سقوط طیاره نظامی روسیه توسط قوای هوایی ترکیه نیز صحبت کرد.

بنا به گفته اسد، این اقدام به دلیل منافع شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صورت گرفته و ممکن است آغازی برای پایان فعالیت های سیاسی اش گردد. آقای اسد افزود: با این حال، من فکر می کنم این حادثه نیات واقعی اردوغان را نشان داده است. این اقدام اردوغان به معنای پایان فعالیت های سیاسی اش است. وی برای جلوگیری از موفقیت در سوریه هر کاری که دلش خواست، می کند.
رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: "من فکر کنم حادثه سقوط طیاره نظامی روسیه موضع قوای هوایی این کشور تغییر نمیدهد و بمب باران آنها بر تروریزم همچنان ادامه خواهد یافت. به گفته وی، روسیه حملات خود را افزایش خواهد داد و فکر نمی کنم راه برگشتی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد باید برای شکست تروریزم از کانال های تامین مالی که به آنها صورت می گیرد، جلوگیری کرد. وی افزود: پول باعث جذب نیروی جدید به دولت اسلامی داعش و دیگر گروه های تروریستی از طریق ترکیه می گردد.

وی افزود: "اگر شما واقعا می خواهید با شبه نظامیان مبارزه کنید و بر آنها پیروز شوید، باید از عرضه سلاح، تامین مالی، استخدام نیروی جدید از طریق ترکیه که با حمایت عربستان سعودی و قطر صورت می گیرد، جلوگیری کنید.

پس از این می توان بر گروه های تروریستی در این کشور پیروز شد. از همه مهمتر، پیروزی بر تروریزم و حفظ دولت سکولار می باشد. به گفته وی، سوریه نیاز به اصلاحات سیاسی دارد، اما تنها با علاقمندی خود سوری ها باید صورت گیرد تا شهروندان این کشور به آرمان خود برسند. در این راستا بشار اسد تاکید کرد،" من تکرار می کنم که آماده استعفا هستم ،اما در صورتیکه تنها خود مردم سوریه چنین تصمیم را اتخاذ نمایند. علاوه براین، اپوزیسیون سوریه باید در خود کشور شکل بگیرد، نه خارج از کشور.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала