رسانه های امریکا: ولادیمیر پوتین مواضع رهبری امریکا را در اروپا و شرق میانه تغییر میدهد

© AFP 2023 / Jim Watsonرسانه های امریکا: ولادیمیر پوتین مواضع رهبری امریکا را در اروپا و شرق میانه تغییر میدهد
رسانه های امریکا: ولادیمیر پوتین مواضع رهبری امریکا را در اروپا و شرق میانه تغییر میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هاینریکس کارمند موسسه علمی هادسون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Fox News گفت: ایالات متحده امریکا در موقعیت بسیار دشواری قرار گرفته، چرا که ترکیه – متحد ناتو می باشد.

بنا براین امریکا طبق ماده پنجم قرارداد ناتو — حمله به یکی از کشورهای عضو، به معنای حمله به کل پیمان آتلانتیک شمالی است و هم‌پیمانان موظف به دفاع از ترکیه به عنوان عضو ناتو می باشد. به گفته وی، امریکا مجبور است از متحدان ناتو در چنین وضعیتی دفاع کند.

این کارمند موسسه عملی هادسون افزود: آمریکا از رهبری در اروپا و شرق میانه کنار رفته و اکنون ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جای آن را می گیرد. به گفته وی، آمادگی پوتین برای مبارزه با داعش می تواند فرانسه را بهسوی خود جلب کند و ناتو را در مرز فروپاشی قرار دهد.

خانم هاینریکس معتقد است پس از اینکه ایالات متحده از موضع پیشتاز در اروپا و همچنین شرق میانه عقب نشینی کرده ، مشاهده خواهیم کرد؛ چگونه ولادیمیر پوتین به عنوان "حاکم سلطه گر" جای آمریکایی ها را می گیرد.

ربکا هاینریکس سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه را به مسکو با وجود موضع متناقض روسیه در قبال سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه قابل انتظار می داند.

به عقیده وی اکنون مبارزه با تروریزم در اولویت قرار دارد و منافع استرتژیک جهان شمول قبلی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

وی در پایان گفت:" اگر روسیه واقعا قصد مداخله و اتخاذ تدابیر جوابیه علیه داعش را داشته باشد، حتی اگر با برخی از گروه های مخالف اسد تسویه حساب کند، فرانسوی ها خواهند گفت: "این آدم ماست و ما می خواهیم به وی بپیوندیم".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала