کشتار جمعی در کالیفورونیای امریکا

© REUTERS / HANDOUTکشتار جمعی در کالیفورونیای امریکا
کشتار جمعی در کالیفورونیای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اتشباری در شهر سان بیرناندینو امریکا 14 نفر کشته شدند

در روز چهارشنبه، مورخ 2 دسمبر، در نتیجه اتشباری در شهر سان بیرناندینو امریکا حد اقل 14 نفر کشته شده و 17 نفر دیگر زخمی گردیدند. وضع ده زخمی بسیار بحرانی خوانده شده است. در حدود 30 نفر که به گروگان گرفته شده بودند، نجات داده شده اند.

حمله توسط سه نفر حوالی ساعت 11:00 به وقت محلی در عمارت Inland Regional Center که در ان دفاتر سازمان قرار دارد که به مردم با نیازمندی های خاص کمک میکند، صورت گرفته است.

منطقه توسط پولیس محاصره شده بود. به میدان مقابل عمارت مرکز ده ها موتر امبولانس، خدمات اتش نشانی و پولیس امده بود. روبوت ماین پال نیز به محل اورده شده بود.

رسانه های محلی خبر دادند که مهاجمین توانسته در موتر جیپ سیاه فرار نمایند. طوریکه تلویزیون NBC News خبر داده، بعداً دو تن از انها یک مرد و زن در تبادله اتش با پولیس کشته شده اند.

رسانه های امریکایی خاطرنشان ساخته که نظریه حمله تروریستی را مستثنی نمی سازند.

قتلان در عمارت Inland Regional Center هنگام اتش گشودند، وقتیکه در سالون کنفرانس مراسم تجلیل، به مناسبت حلول میلاد مسیح ، برگزار شده بود.

تلویزیون NBC News نام یکی از مهاجمین را سید فاروق ذکر نموده است. مهاجم دومی، به احتمال زیاد، برادر او بود. نام مهاجم سومی که در تبادله اتش با پولیس کشته شده، تا به حال فاش نشده است.

پدر سید فاروق اعلام داشته که راجع به حادثه هیچ چیز نمی داند و پس خود را به مثابه شخص مسلمان بسیار متدین توصیف نموده است.

در عین حال، شورای مناسبات امریکا و اسلام (CAIR) اعلام داشته که به زودی اعلامیه را در باره محکوم نمودن حمله در سان — فیرناندینو صادر خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала