هدف جنگجویان داعش در افغانستان روسیه است

© Flickr / Zoriahکودکان مسلح داعش
کودکان مسلح داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایجاد "امارت اسلامی" داعش در افغانستان کاملاً محتمل به نظر میرسد

بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی دسته های تروریستی ضد حکومتی تمرکز نیروهای خود را در شمال افغانستان اغاز کردند. در همان وقت روشن شد که نشان نه دادن عکس العمل به موقع نسبت به فعالیت های شان نه تنها به مردم ملکی شمال افغانستان زیان می رساند، بلکه مردم کشورهای همجوار را نیز تهدید میکند. کارشناسان معتقدند که داعش به گسترش نفوذ خود در اسیای مرکزی نهایت علاقمند می باشد. علت تلاش جنگجویان جهت نفوذ در ولایات شمالی افغانستان و سرحدات ترکمنستان، ازبکستان و تاجکستان همین امر می باشد.

حکومت افغانستان یکجا با نیروهای بین المللی ماموریت «حمایت قاطع» ناتو تا به حال توانایی گرفتن جلو ستمگیری ها و خودسری های داعش را که دهات را غارت میکنند و مردم ملکی را به قتل می رساندد، ندارد. ظاهراً به نظر میرسد که نیروهای ایتلافی امریکا و ناتو قصد مبارزه با انها را ندارد. به این ترتیب، در این روزها معلوم گردیده که ناتو بیش از این به ترانزیت زمینی از طریق خاک روسیه برای تامین عملیات در افغانستان به ارتباط کاهش مقایس این عملیات نیاز ندارد. در این باره ینیس ستولتینبیرگ در پایان ملاقات وزرای خارجه کشورهای عضو پیمان ناتو در باره افغانستان اعلام داشت.

در چنین شرایط اوضاع در صورت وخیمترشده خواهد رفت، اگر جامعه جهانی از افغانستان طوریکه لازم است در مبارزه با تروریزم حمایت نکند و ایجاد "امارت اسلامی"  داعش در افغانستان کاملاً محتمل به نظر میرسد. این مطلب را حاجی محمد مهدیار رهبر گروه "مرگ" ضد داعش و تروریستان اظهار داشت:

حاجی محمد مهدیار فعالیت روسیه علیه تروریستان را عالی ارزیابی میکند. او میگوید:

​طبق معلومات Sputnik Dari و Sputnik Pashto، اولین هسته داعش در افغانستان در ولایت جنوبی هلمند ایجاد شده بود و رهبری ان را ملا روف خادم یکی از قوماندانان جبهه طالبان بر دوش داشت. بعد از این مردم با بیرق های سیاره تدریجاً در دیگر مناطق افغانستان پیدا شدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала