عراق: نظامیان ترکیه به ولایت نینوا در تانک ها مداخله کردند

© AFP 2023 / Delil Souleimanمداخله ترکیه در خاک عراق
مداخله ترکیه در خاک عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مداخله نیروهای مسلح ترکیه در عراق

نظامیان ترکیه در ولایت نینوا در تانک ها و زرهپوش ها مداخله کرده اند. این مطلب در متن کامل اعلامیه حیدر ال عبادی صدراعظم عراق تذکر یافته است.

طوریکه قبلاً خبر داده شده بود، دفتر مطبوعاتی صدراعظم عراق در روز شنبه اعلامیه رسمی حاوی مطالبه از ترکیه راجع به خارج ساختن سربازان خود از خاک عراق منتشر ساخته است. طوریکه در اعلامیه گفته شده، عمل نیروهای مسلح ترکیه با حکومت مورد توافق قرار داده نشده و به مثابه مداخله بررسی میشود.

قبلاً رسانه ها خبر دادند که مقامات ترکیه 130 نظامی را به منطقه نزدیک شهر موصل در شمال عراق برای تعلیم افراد پیشمرگه کردان عراق اعزام کرده است. بعداً آژانس رویتر به نقل از یک منبع در حلقات دفاعی امریکا خبر داد که ابتکار ترکیه به فعالیت های ایتلاف تحت رهبری امریکا مربوط نمی باشد.

در اعلامیه مقامات عراق گفته شده: " ما تائید کردیم که نظامیان ترکیه که تعداد انها در حدود یک کندک تانک می باشد، در تانک ها و زرهپوش ها در ولایت نینوای عراق به بهانه تربیه دسته های مسلح عراقی بدون درخواست یا اجازه مقامات رسمی فدرالی عراق در این باره، مداخله کرده اند. این عمل به مثابه نقض خشن حق حاکمیت عراق بررسی میشود و با اصل مناسبات حسن همجوری عراق و ترکیه مطابقت ندارد".

اعلامیه با فراخواندن ترکیه به احترام گذاشتن به مناسبات حسن همجواری و خروج فوری نظامیان از خاک عراق پایان یافته است.

عاصم جهاد اتشه مطبوعاتی وزارت نفت عراق قبلاً به خبرگزاری «سپوتنیک» معلومات داده بود که در حال حاضر در ولایت نینوا فعالیت گروه تروریستی داعش در مورد قاچاق مواد نفتی متمرکز شده و نفت از انجا به خارج منتقل میگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала