دونالد ترامپ خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا شد

© AP Photo / John RaouxDonald Trump
Donald Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش "The New York Times " روز دوشنبه میلیاردر دونالد ترامپ کاندید انتخابات ریاست جمهور حزب جمهوریخواه امریکا در پی حمله مرگبار هفته گذشته در کالیفرنیا خواستار منع کامل ورود مسلمانان به امریکا شد. وی این اظهارات را در سخنرانی اش در کشتی "Yorktown " در روز یادبود حمله به پرل هاربر در کارولینای جنوبی ایراد کرد.

وی گفت: نظرسنجی ها نشان دهنده "نفرت" مسلمانان از آمریکاست که می تواند آمریکا را به خطر اندازد. به گفته وی، یک چهارم پاسخ دهندگان این نظرسنجی با نفرت مسلمانان از امریکا موافق هستند و نیمی از پاسخ دهندگان معتقدند، مسلمانان امریکا باید حق زندگی طبق قوانین اسلامی(شریعت) را داشته باشند. وی در واکنش به کشته شدن افراد بی گناه در حادثه مسلحانه کالیفرنیا گفت: سرحدات این کشور باید بر روی مسلمانان تا زمانی که نفهمیم، مشکل اصلی چیست، و چرا کشور ما قربانی حملات وحشتناک افرادی که تنها به جهاد باور دارند و در زندگی از عقل و منطق خود برای احترام به انسانیت استفاده نمی کنند، مسدود بماند.

بنابراین، ترامپ با ایراد این سخنان اش در مقابل تمام سیاستمداران بانفوذ آمریکایی، از جمله رئیس جمهور ایالات متحده باراک اوباما، که پس از این حادثه در سان برناردینو گفت: این حمله نباید باعث نزاع های مذهبی در این کشور گردد، ایستادگی کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала