وزارت دفاع روسیه: پنتاگون حمله بر اردوی سوریه را توسط قوای ائتلاف نادیده می گیرد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع فدراسیون روسیه گفت: تاریخ 6 دسامبر قوای هوایی روسیه پایگاه ارتش سوریه را در منطقه دیر الزور مورد هدف قرار نداده است. پیش از این رسانه ها گزارش دادند، قوای هوایی روسیه ارتش سوریه را مورد هدف قرار داد. به گفته وی، ممکن است در حمله به ارتش سوریه ائتلاف بین المللی غرب دست داشته باشد.

به گفته قوماندان عمومی ارتش سوریه، تاریخ ششم دسامبر سال 2015 جنگنده های قوای هوایی ائتلاف بین المللی از ساعت 19:40 تا 19:55 لاگر 168 نیروهای نظامی سوریه را در 2 کیلومتری منطقه دیر الزرو مورد بمبارد قرار دادند.

در گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه ذکر شده است، دولت امریکا به خوبی میداند، در زمان حملات هوایی به ارتش سوریه، طیاره های قوای هوایی روسیه در منطقه حضور نداشته است. وی اشاره کرد، پنتاگون گزارش داد، تاریخ 6 دسامبر قوای هوایی ایالات متحده کار خود را در منطقه در فاصله 55 کیلومتر مواضع داعش آغاز کرده است.

آقای کوناشنکوف گفت: " این تا حدود درست است، اما نه تمام آن. در آسمان منطقه دیر الزور دو جفت طیاره جنگی دو کشور عضو ائتلاف ضد داعش در پرواز بود. اگر آنها در این حمله دست نداشته باشند، پس چرا پنتاگون که این ائتلاف را رهبری می کند، پرواز جنگنده های متحدانش را در منطقه دیر الزور نادیده می گیرد؟".

وی افزود: "شاید به این دلیل، که آنها تمام اطلاعات در مورد هدف قرار دادن مواضع داعش را از خود پنتاگون دریافت می کنند؟". سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مورد گزارش های رسانه ها مبنی بر پلان مسکو برای ایجاد پایگاه هوایی در سوریه گفت: وزارت دفاع فدراسیون روسیه در حال حاضر ایجاد پایگاه هوایی دوم را در سوریه ضروری نمیداند. وی افزود: نیازی نیست تا کارشناس نظامی باشید تا به خوبی درک کنید، جنگنده های روسیه از کدام پایگاه پروازهای خود را انجام میدهند. به گفته وی، پایگاه هوایی " حمیمیم " جایی که طیاره های روسیه پروازهای خود را از آنجا انجام میدهند، برای جنگنده های روسیه تنها 30-40 دقیقه کافی است که خود را در هر نقطه قلمرو سوریه برساند. به این دلیل وزارت دفاع روسیه ایجاد پایگاه هوایی اضافی را در سوریه لازم نمیداند. وی گفت: این فرضیات دور از ذهن — به اصلاح استراتژیست کوسن است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала