کابل برای از سرگیری دیالوگ با طالبان اماده است

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امادگی کابل برای دیالوگ با جنبش طالبان

 

حکومت افغانستان برای از سرگیری دیالوگ صلح با جنبش طالبان با مساعدت پاکستان، امریکا و چین موافقه نموده است. فیصله مربوطه شام روز چهارشنبه در پایان ملاقات اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با نمایندگان عالیرتبه کشورهای یادشده در حاشیه کنفرانس منطقوی «قلب اسیا» که در اسلام اباد خاتمه یافت، حاصل گردیده است. در این باره امروز روزنامه «داون» خبر داد.

 روزنامه به نقل از سخنان صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان خبر داد: " در جندای ملاقات های دوجانبه و سه جانبه در روز چهارشنبه، موضوع حل صلح امیز در افغانستان مسلط بود. متحدین ما در این چارچوب در مورد همکاری با ما در این مساله و مساعدت به بازگشت نیروهای (اپوزیسیون مسلح افغانستان) بر سر میز مذاکرات و متمایل ساختن انها به اتش بس موافقه نمودند".

 

انتونی بلینکین معاون وزارت خارجه امریکا که در کنفرانس منطقوی «قلب اسیا» شرکت داشت، در مصاحبه با روزنامه «داون» تائید کرد که در جریان ملاقات در حاشیه کنفرانس نمایندگان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین عناصر جداگانه «نقشه راه» حل صلح امیز منازعه در افغانستان مورد بحث قرار دادند. طبق معلومات روزنامه، جزئیات این «نقشه راه» بصورت مفصل در ملاقات شام روز چهارشنبه اشرف غنی با جنرال راحیل شریف لوی درستیز نیروهای زمینی پاکستان مورد بحث قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала