هند و جاپان موافقت نامه در باره کار در عرصه اتم صلح امیز امضا کردند

© AFP 2023 / POOLملاقات سندزو ابی و ناریندرا مودی صدراعظمان جپان و هند
ملاقات سندزو ابی و ناریندرا مودی صدراعظمان جپان و هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همکاری هند و جاپان در عرصه استفاده صلح امیز از اتم

هند و جاپان موافقت نامه همکاری در عرصه اتم صلح امیز امضا کردند. در این باره ناریندرا مودی صدراعظم هند در روز شنبه در پایان مذاکرات با سیندزو ابی صدراعظم جاپان خبر داد.

او در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات گفت: "یادداشت تفاهم در باره همکاری در عرصه اتم صلح امیز امضا گردید. این سمبول سطح جدید اعتماد متقابل و مشارکت ستراتیژیک می باشد".

صدراعظم جاپان در هند طی بازدید سه روزه اقامت دارد. او با نمایندگان متشبیثین هند ملاقات نمود و با سوشمه ساپراج وزیر خارجه هند، پراناب موکرجی رئیس جمهور هند و ناریندرا مودی صدراعظم مذاکرات انجام داد.

قبلاً خبر داده شده بود که تا به حال عدم شرکت هند در قرارداد عدم گسترش سلاح اتمی و ازمایشات اتمی هند مانع امضای این موافقت نامه میشدند. این همه باعث این هراس میشدند که تخنالوژی های اتمی جاپان میتوانند برای اهداف نظامی استفاده شوند.

قبلاً روزنامه «سنکانئین» نوشته بود که صدراعظمان هند و جاپان همچنان در نظر دارند در جریان ملاقت موافقت نامه های به ارزش 1.5 تریلون ین (برابر با 12.5 میلیارد دالر) راجع به سرمایه گزاری کمپنی های جاپانی در بازار هند و همچنان کریدیت جهت تجهیز میترو امضا خواهند کرد. برعلاوه این، جاپان به حصول توافق راجع به انجام تمرینات مشترک نظامی در بحر امیدوار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала