دوستی دیپاردی با پوتین

© AP Photo / Lionel Cironneauاعتراف ژرار دپاردیه و عشق او به روسیه
اعتراف ژرار دپاردیه و عشق او به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیگناه، شخصی است که از سیاست دور و به فضای بیکران نزدیک باشد.

 به نوشته  « له فیگارو»،  کتاب ژرار  دپاردیه  « بیگناه»  در  کتابفروشی ها ظاهر  شده است  که  هنرپیشه فرانسوی  در باره  فروپاشی  سینمای  معاصر  و « دوستی  عجیب» خود با  ولادیمیر پوتین  و  اینکه چطور به اسلام گروید تعریف کرده است.

 دپاردیه در صفحات کتاب خود  مفهوم « بیگناه» را  شرح می دهد.  از نظر او « بیگناه» شخصی است که از سیاست دور و  به فضای بیکران نزدیک است.  هنرپیشه معتقد است که « بیگناهی» اساس   جان و روح روسی را تشکیل می دهد.  با ادامه صحبت در باره این موضوع،  دپاردیه  به  تمجید و تحسین  ولادیمیر پوتین نمی پردازد  که تابعیت روسیه را به  وی  اعطا کرد، به گفته دپاردیه  فقط  در تماس با  « روح روسی»  می توان  درک نمود  که روسیه  به رهبری  مانند پوتین نیاز دارد.

 ژرار دپاردیه  نوشت: «  من شنیدم ، پوتین ، قلدر سابق،  چطور با الیگار هایی صحبت می کند  که سعی می ورزند  کشور را غارت کنند. او  خیلی  ماهرانه با آنها صحبت می کند. آنها از او می ترسند، در غیر برعکس، مثل نمونه بسیاری از کشورها عمل خواهند کرد». هنرپیشه  اعتراف کرد که زیاد  با رئیس جمهور روسیه صحبت می کند و  بخش اعظم گفتگوی آنها در باره  موضوعات جیوپلیتیک میباشد.

 نشریه « له فیگارو»  نوشت که دپاردیه در کتاب خود  پس از تحسین روسیه  به  انتقاد و سرزنش آمریکا دست می زند.  به عقیده  هنرپیشه، آمریکایی هایی که « با گذشت  200 سال هنوز به کشتن ادامه می دهند و  قصد  ندارند سلاح خود را بر زمین بگذارند». آنها  فاصله زیادی با « بیگناهی» دارند.

دپاردیه در صفحات کتاب خود  دولت فرانسه را  به خاطر جنگ در الجزیره  سرزش می کند  و  رئیس جمهور  رِنه  کوتی  و  نخست وزیر صدراعظم گی  موله  را با هیتلر و استالین مقایسه کرده است.  بعلاوه او  نفرت آشکار خود نسبت به  جنبش روشنفکرانه  « روشنگری»  در تمجید عقل و  دانش  را ابراز کرد. « شاید چون ما  « روشنگری» را به ارث بردیم، من هر چه کمتر ، خود را  فرانسوی احساس می کنم.

 آنچه به  زندگی معنوی ژرار دپاردیه مربوط می شود، به اعتراف خودش،  ابتدا به « خاتخا — یوگا» پرداخت  و بعد  شیفته  هنر ام کلثوم   خواننده مصری  شد و به اسلام گروید.  هنرپیشه  5 بار در روز نماز می خواند و  طی دو سال به مسجد  می رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала