تخلیه بیش از 700 هزار نفر از مناطق ساحلی فیپلینین

© REUTERS / Pichi Chuangتخلیه بیش از 700 هزار نفر از مناطق ساحلی فیپلینین
تخلیه بیش از 700 هزار نفر از مناطق ساحلی فیپلینین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری "فرانس پرس" به نقل از مقامات دولتی فیلیپین، دولت فیلیپین بیش از 700 هزار نفر را به دلیل وقوع طوفان مهیب از مناطق ساحلی کشور تخلیه کرد. بنا بر گزارش دفتر ملی مدیریت اضطراری فیلیپین، حدود 600 هزار نفر ساکنان منطقه آلبای، این منطقه را به دلیل بارش باران های سنگین که ممکن است باعث لغزش زمین درمایون گردد، تخلیه کردند.

به گفته این منبع، سطح امواج در نزدیکی منطقه لگازپای، که دولت ساکنان آن را با موترهای نظامی انتقال داد، افزایش یافته و همچنین 130 هزار نفر ساکنان سوروگون نیز تخلیه شدند.

پیش از این دولت فیلیپین در مورد وقوع طوفان "Melor" در مناطق سواحل شرقی کشور و خطر جدید آن در 20 از 80 شهر این کشور از جمله پایتخت هشدار داد. همچنین برخی مکاتب و ادارت به دستور مقامات دولت به طور موقت تعطیل اعلام شده و تخلیه ساکنان این مناطق آغاز شده است.

الکساندر پاما سخنگوی اداره مبارزه با حوادث طبیعی گفت: طوفان "Melor" باعث افزایش سطح آب تا چهار متر می گردد. همچنین انتظار می رود، لین برق های این مناطق بر اثر این طوفان مهیب با سیل و لغزش زمین همراه است، قطع گردد، چرا که این طوفان روز سه شنبه از بخش مرکزی این کشور عبور و به دریای جنوب چین می رسد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала