دعوت دانشگاه آکسفورد از دختری با هوش تر از اینشتین

© AP PhotoEinstein
Einstein - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکول بار دختر 13 ساله ای سیگان در تست هوش "Mensa " توانست 162 امتیاز را به دست آورد که این نتایج نشان میدهد، ضریب هوشی این دختر بالا از آلبرت اینشتین و استفان هاوکینگ است. دانشگاه آکفسورد از این دختر با خاطر ضریب هوش بالایش برای دریافت تحصیل دعوت کرد. براساس روزنامه "Daily Mail"بریتانیا، نیکول بار می خواهد در رشته طب تحصیل کند.

خانواده نیکول نسل در نسل کوچی بوده و در موتری در بریتانیا زندگی می کند. وی اقلب در مکتب غیر حاضر می باشد. به گفته مادر این دختر 13 ساله، نیکول از همان کودکی توانایی های خاصی داشت. نیکول در سن 2 سالگی می توانست مسائل ساده ریاضی را به خوبی حل کند و در 10 سالگی سوالات ریاضی پیچیده جبری را که برای اکثر متعلمین صنف های بالا مشکل است، به سادگی حل کند.

پدر نیکول، یک کارگر ساده و نظافت کار است. وی از همان کودکی متوجه هوش بالای نیکول شده و بالاخره توانست وی را به دادن تست "Mensa " متقاعد کند. نتایج این تست نشان داد، ضریب هوشی این دختر بالاتر از اینشتین و هاوکینگ است و به دانشگاه آکسفورد دعوت شد.

علاوه بر این، نیکول به همراه مادرش در کنفرانس در مورد مشکلات سینگانها در زمینه تعلیم و تربیه در بروکسل دعوت و اشتراک نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала