گاز زهرآگین زرین در دست داعش

© AP Photo / Ng Han Guanداعش در عراق و سوریه سلاح کیمیایی استفاده می کند
داعش در عراق و سوریه سلاح کیمیایی استفاده می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه گاز زرین را در اختیار داعش قرار داده است

دو وکیل پارلمان ترکیه به کانال تلویزیونیRT  روسیه اظهار داشتند که در سال 2013 از قلمرو ترکیه گاز زرین را داعش به سوریه انتقال داده بود. به گفته آنها، مقامات ترکیه از چگونگی دسترسی داعش به گاز زرین آکاهی داشتند. وکلا فوق الذکر میگویند که آنها دلایل و شواهد اثباتیه تحویل گاز زرین به داعش را در دسترس خود دارند.

ارن اردم یکی از این سیاستمداران حزب جمهوریت مردمی ترکیه گفت:«مواد برای ایجاد سلاح کیمیاوی از ترکیه به سوریه انتقال گردید که بعداً به اردوگاه حزب خلق اسلامی تحویل گردید که مرتبط به القاعده عراق بود. ما ذخایر گاز زرین را داریم و آن تائید گردیده است.  تسارنوالی این مساله را بررسی نمود و یک تعداد مظنونین را بازداشت کرد که بعداً از یک هفته رها و به سوریه فرار نمودند.

اسناد را که آنها ئر اختیار دارند-صحبت های تلیفونی مظنونین میباشد، شنیده میشود که در کدام روز اوگست سال 2013 ، چطور و با کدام موتر زرین را میخواستند به سوریه انتقال دهند.

در همان وقت بود که در نزدیک دمشق سلاح کیماوی زرین را تروریستها در مقابل مردم بیگناه استعمال کردند و ادعا داشتند که نیرو های دولتی دست به چنین عمل زده اند.

امکان زیاد وجود دارد که تروریستها از همین گاز انتقال شده از ترکیه را در دمشق استعمال نموده باشند.

تا جائیکه من معلومات دارم مساله انتقال گاز زرین از ترکیه به سوریه را بسته کردن و تمام مسولیت را بدوش دولت سوریه گذاشتند".

او افزود: گرچه زرین از طریق ترکیه به سوریه انتقال گردیده بود، اما آن از اروپا خریداری شده بود. منابع غربی خود میدانند که در این حمله گازی کیها مقصر اند. آنها میدانند که مقصرین با القاعده ارتباط داشتند و قصداً در این عرصه ریاکاری کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала