خبرنگاران بدون سرحد: در حال حاضر بیش از 50 ژورنالیست در اسارت به سر می برند

© Flickr / Elvert Barnesخبرنگاران بدون سرحد
خبرنگاران بدون سرحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسارت بیش از 50 ژورنالیست در جهان

حد اقل 54 ژورنالیست که در جمله انها زنان نیز وجود دارند، در حال حاضر در اسارت به سر می برند. این مطلب در گزارش سازمان بین المللی «خبرنگاران بدون سرحد» (Reporters Without Borders) تذکر یافته است.
طبق معلومات سازمان، تعداد ژورنالیستان که در اسارت نگهداری میشوند، به اندازه 35% به مقایسه سال قبل افزایش یافته است. در خاک سوریه 26 ژورنالیست در اسارت قرار دارند. گروه تروریستی داعش 18 ژورنالیست را در اسارت نگهداری میکند.
کریستوفیر دیلوار رئیس سازمان اعلام داشت: " ما از افزایش تعداد ژورنالیستان که در سال 2015 به گروگان گرفته شده، بسیار نگران می باشیم. این مساله در قدم اول به افزایش شدید گروگان گیری ژورنالیستان در یمن، جای که 33 ژورنالیست توسط افراد مسلح حوثیان و جنگجویان «القاعده» در سال 2015 اختطاف شده، مربوط میگردد، در حال که در سال 2014 فقط دو نفر ربوده شده بودند. در حال حاضر 13 نفر (در یمن) در اسارت قرار دارند".
طبق معلومات سازمان «خبرنگاران بدون سرحد»، در لحظه کنونی در زندان ها 153 ژورنالیست به سر می برند که نسبت به سال گذشته 14% کمتر است. بصورت مجموعی 161 ژورنالیست ملکی و 14 کارمند رسانه ها بازداشت شده اند.
خبر داده شده که در سال 2015 در نواحی منازعات حد اقل 8 ژورنالیست مفقودالاثر شده که 5 نفر انها در لیبیا ناپدید شده اند. طوریکه در سازمان اشاره رده، جستجوی انها نسبت فعالیت های محاربوی جاری دشوار گردیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала