توافق روسیه و امریکا در مورد ریشه کن کردن تروریزم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر توافق روسیه و امریکا در مورد ریشه کن کردن تروریزم
توافق روسیه و امریکا در مورد ریشه کن کردن تروریزم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با جان کری در جلسه در قصر کرملین گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جان کری وزیر خارجه امریکا در مذاکرات مسکو بر ریشه کن کردن معضل تروریزم تاکید ورزیدند.

آقای لاوروف افزود: آقای پوتین و کری در این مذاکرات در مورد حل و فصل بحران سوریه و اقدامات مشترک لازم برای مبارزه با گروه تروریستی "دولت اسلامی"، جبهه النصرت" و دیگر گروه های تروریستی که یک تهدید مشترک برای همه است؛ انجام دهند، گفتگو کردند. 

به گفته وی، مسکو و واشنگتن در مورد توسعه همکاری های دوجانبه و هماهنگی های لازم در مبارزه با تروریزم در سوریه، به توافق رسیدند."

سرگئی لاوروف تاکید کرد، روسیه و ایالات متحده هیچ گونه اقدامی را  بدون آگاهی دیگر اعضای گروه بین المللی پشتیبانی از سوریه انجام نمیدهند. 

جان کری وزیر امور خارجه امریکا به نوبه خود گفت:  نتایج اقدامات مشترک دو کشور  در کل به نفع  جامعه بین المللی است و هیچ شکی وجود ندارد ،  زمانیکه ایالات متحده و روسیه با یکدیگر همکاری می کنند، نه تنها به نفع خود این کشورهاست، بلکه در کل جامعه بین المللی از این همکاری دوجانبه بهرمنده می شود.

وی افزود: ما در این مذاکرات بر مسائل مبارزه با تروریزم در سوریه و همچنین موضوع  اوکراین تمرکز  داشتیم. وی گفت:" من به رئیس جمهور پوتین مجددا تاکید کردم که ایالات متحده آماده همکاری با روسیه برای مبارزه با گروه تروریستی " دولت اسلامی" می باشد. 

وزیر خارجه امریکا همچنین اشاره کرد،؛ ایالات متحده و متحدانش اکنون به دنبال  تغییر رژیم در سوریه نمی باشند. " همانطور که بیان کردیم، ما فکر نمی کنم که اسد فرصت دارد رهبر آینده سوریه باشد، اما امروز ما بر روی موضوع اختلافات  تمرکز می کنیم.  

به گفته  وزیر امور خارجه امریکا، در این مذاکرات تاکید بیشتر ما بر روند سیاسی در سوریه بود تا خود مردم سوریه بتوانند، در مورد آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала