پولیس امریکا شاید پس ازین برای متفرق کردن معترضان با استفاده ازهوا پیماهای بدون سرنشین گاز پاشی نماید

© AFP 2023 / JACK GUEZUAV
UAV - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به همه گان خوب روشن است که پولیس امریکا علیه معترضان از گاز اشک آور و اسپری مرچ ( فلفل ) استفاده می نمایند .

مقامات ایالات متحده امریکا برنامه دارند که  بعد ازین به روی معترضان از هوا ، گاز اشک اور و اسپری مرچ  با استفاده از هواپیما های بدون سر نشین  بپاشند. بعضی از دانشمندان امریکایی ابراز نگرانی کرده اند که ، چنین اقدامات ممکن است بیشتر به مردم بی گناه صدمه برساند.

در گزارش اخیر که توسط کارشناسان گروه حقوق بشر تهیه شده ، هشدار می دهند که پاش دادن گاز از هواپیما برای متفرق کردن مردم غیر مناسب بوده و نهایت خطر ناک میباشد. یکی از تهیه کنندگان گزارش میگوید: محققان ما کشف کرده اند که در حال حاضر کار بالای ساختن و بازار یابی گاز اشک اور و اسپری مرچ بطور فعال جریان دارد.

مایکل کراولی محقق بنیاد تحقیقاتی " امگا " می گوید: جامعه بین المللی باید در مورد گاز های که  تولید میشود ، تحت کنترول خود داشته و زیر نظر داشته باشند که هرگونه سلاح جدید که ساخته میشود و مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، باید با استاندارد های پذیرفته شده حقوق بشر مطابقت داشته باشد.

داکوتا شمالی در سال 2015 اولین ایالت بود که به پولیس اجازه داد تا از سلاح های کیمیاوی غیر کشنده با استفاده از هواپیما های بدون سرنشین علیه تظاهر کنند گان استفاده نمایند.

تا اکنون پولیس از مواد کیمیاوی که پاش داده میشود ، تنها در زمین از ان استفاده میکردند. کانال RT با یک ژورنالست درین باره صحبت نموده است.  او خبر داده که که در جریان اعتراضات اثرات مواد کیمیاوی را بالای خود تجربه کرده است.   او میگوید: در ماه می ، من به خاطر فلم برداری از مظاهرات به سیاتل رفتم. در جریان تظاهرات پولیس بطور خشن رفتار نموده و از انواع مختلف محرکه های کیمیاوی ، سلاح های کیمیاوی و گاز اشک اور استفاده نمودند. من دیدم که مردم چگونه در اثر سرفه خفه میشدند و فرار میکردند. من هم از اسپری مرچ زیاد صدمه دیدم. بعداً معلوم شد که در اثر استعمال بمب دستی بالای مظاهره چیئان یک تعداد شان دچار  سوخته گی شدند. هارون گوپتا میگوید: این همه به خاطر اشتراک در مظاهرات مسالمت امیز صورت گرفت.

خبرنگاربیم دارد که ایالات متحده امریکا میتواند غیر مسولانه از هواپیماهای بدون سر نشین در شهر های امریکا و سایر کشور های کار بگیرد. طیارات بدون سرنشین با عقب زدن انسان به عنوان یک بخش از سیستم بطور گسترده استفاده میشود. در نتیجه ما شاهد خشنونت های غیر قابل کنترول بیشتر و عدم رعایت قوانین خواهیم بود.

در حال حاضر امریکا در کشور های خارجی از هوا پیما های بدون سرنشین برای حمله بر کسانی که مظنون به تروریزم هستند استفاده مینماید.

گوپتا همچنان افزود: در چنین حالات به اثر محاسبه اپراتور انسان مورد هدف قرار میگیرد ، که حتا خود او نمی داند که بالای که فیر است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала