افغانستان به عضویت در سازمان همکاری شانگهای امیدوار است

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان همکاری شانگهای
سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد طرفداران گروه تروریستی داعش در افغانستان افزایش می یابد

تعداد طرفداران گروه تروریستی داعش در افغانستان افزایش می یابد و انها جهت ایجاد پایگاه خود در این کشور تلاش می ورزند. این مطلب را جنرال جان کیمبل قوماندان نیروهای امریکا در افغانستان در مصاحبه با آژانس اسوشیتید پرس اظهار داشته است.
طوریه قبلاً Sputnik Dari خبر داده بود، باوجود اینکه ایدیولوژی داعش از نقطه نظر محتوای خود برای هر افغان عادی بیگانه است، ولی پروسه اجیرساختن افراد مسلح داعش در افغانستان ادامه دارد. مساله مبارزه با تروریزم برای افغانستان وظیفه کلیدی سیاست داخلی شمرده میشود و برای سیاست خارجی ان تعیین کننده می باشد. این گفته را رهبری جمهوری اسلامی یکبار دیگر به سطح عالی تائید کرده است.
به این ترتیب، عبدالله عبدالله رئیس شورای اجرائیه حکومت وحدت ملی جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه شورای سران حکومات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در چین اعلام داشت که افغانستان جهت تعویض موقف ناظر در سازمان همکاری شانگهای و کسب عضویت دایمی این سازمان تلاش می ورزد. عبدالله تفهیم نمود که برای افغانستان سازمان همکاری شانگهای — قبل از همه، سازمان با اطراف نیرومد دفاعی می باشد و پوتنسیال نظامی ان به کشورهای عضو ان امکان احساس نمودن امنیت فراهم می سازد.
به گفته سیف الدین سیحون استاد فاکولته اقتصاد پوهنتون کابل, افغانستان امروز سازمان همکاری شانگهای را به مثابه یگانه نیروی بین المللی بررسی میکند که میتواند از ان در برابر تروریستان و در قدم اول از جانیان داعش، دفاع نماید. سیف الدین در صحبت با خبرنگار Sputnik Dari گفت:

​این امر مستثنی شده نمی تواند که دورنمای شمول افغانستان در سازمان همکاری شانگهای در ملاقات عبدالله عبدالله با دمیتری میدویدیف صدراعظم روسیه در چین مورد بحث قرار گرفته باشد. میدویدیف گفت که برای سران حکومات این ملاقات امکان خوب برای بحث در باره اوضاع در کشورهای شان، تشریک مساعی در مورد مسایل اقتصادی و مسایل سیاست خارجی می باشد. در این باره در سایت رسمی حکومت روسیه خبر داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала