کاندیداتوری دوست خانوادگی اسد در انتخابات ریاست جمهوری لبنان

© Flickr / Caleb Phillipsپرچم لبنان
پرچم لبنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش رویترر، سلیمان فرنجیه دوست و هم بازی دوران کودکی بشار اسد و دوست خانوادگی رئیس جمهور سوریه در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اشتراک می کند. فرنجیه کاندیداتور خود را در انتخابات ریاست جمهوری لبنان طی مصاحبه با تلویزیون محلی اعلام کرد.

اعلام کانداتوری برنجیه در رسانه های لبنان گسترش یافته، اما تاکنون کاندیدتوری وی به طور رسمی اعلام نشده است شخص فرنجیه اعلام کرد": من کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام می کنم".

سلیمان فرنجیه — وزیر سابق امور داخله، نواسه رئیس جمهور سابق این کشور و دوست خانوادگی و همبازی دوران کودکی رئیس جمهور سوریه می باشد. سلیمان فرنجیه در زمان کودکی به همراه پدربزرگش به دیدار حافظ اسد (رئیس جمهوری وقت سوریه) در دمشق می رفت و همبازی دوره کودکی و جوانی دو پسر حافظ اسد یعنی باسل و بشار اسد بود. وی با برادر بزرگتر بشار اسد به شکار می رفت. باسیل برادر بزرگ اسد در نتیجه یک حادثه ترافیکی در سال 1994 کشته شد.
پیش از این رسانه ها گزارش دادند، 33 مین انتخابات ریاست جمهوری لبنان در تاریخ هفتم جنوری سال 2016 برگزار می شود.

براساس قانون اساسی لبنان سمت ریاست جمهوری از آن مسیحیان مارونی، سمت صدراعظمی از آن اهل سنت و سمت ریاست پارلمان از آن شیعیان است. 25 فیصد جمعیت این کشور را مسیحیان مارونی تشکیل می دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала