دمیتری میدویدیف بازدید خود از چین را خاتمه بخشید

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مناسبات روسیه و چین
مناسبات روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سطح عالی مناسبات روسیه و چین


در پیکن بیستمین اجلاس سران حکومات فدراسیون روسیه و جمهوری مردم چین برگزار شد. در آن دمیتری میدویدیف صدراعظم روسیه از اعلامیه لی کیتزیان همتای چینایی خود راجع به ضرورت عکس العمل مشترک نسبت به چلنج های اقتصادی و تغییرات بازارهای اسعار حمایت نمود. چنین کار مشترک ضروری است، چون دوکشور هدف بزرگ بلندبردن دوران کالا تا سال 2020 تا 200 میلیارد دالر در برابر خود قرار داده اند.
صدراعظم روسیه همچنان به موثریت میکانیزم ملاقات های روسای حکومات دو کشور اشاره نمود. به این ترتیب، در ملاقات گذشته در مسکو در حدود 40 سند امضا شده بود. مذاکرات کنونی در پیکن نیز با امضای مجموعه اسناد خاتمه یافت.
منجمله، توافقات بزرگ در عرصه سکتور بانکی حاصل شده اند. امضای موافقت نامه بین «ونیش ایکانوم بانک» و بانک دولتی انکشاف چین راجع به تخصیص کریدیت 10 میلیارد یوان به جانب روسیه امضا شده است. این مبلغ جهت تمویل مالی پروژه های همکاری سرمایه گذاری های چین — روسیه استفاده خواهد شد.
هیات «ونیش ایکانوم بانک» در ولایت گواندون در باره پروژه ایجاد مجتمع تجارتی — صنعتی مذاکرات انجام داد. این پروژه امکان افزایش صادرات محصولات روسیه با ارزش اضافی بلند برای فروش بعدی انها در چین و اسیای شرقی فراهم می سازد. همکاران بالقوه «ونیش ایکانوم بانک» همچنان برای سرمایه گذاری در موسسات صنعتی تشبثات متوسط و کوچک روسیه اماده می باشند.
در نتیجه مذاکرات در پیکن فوند زراعتی ایجاد شده است. سرمایه ان که امور توسعه زراعت را در شرق دور پیش خواهد برد، مبلغ 13 میلیارد روبل تشکیل میدهد. تفصیل موضوع را الکساندر گالوشکا وزیر انکشاف شرق دور در مصاحبه با خبرگزاری «سپوتنیک» ارایه کرد:
اصول کلیدی اینست که جانب چین تمویل مالی و بازار برای فروش محصولات فراهم می سازد. از جانب روسیه کمپنی های روسیه شرکت می ورزند که زمین را برای پیشبرد فعالیت های زراعتی در شرق دور دریافت میکنند. کمپنی های روسیه حد اقل 80% نیروی کار و جانب چین 20% نیروی کار را جلب میکنند. تامین کنندگان روسی در این پروژه از اولویت برخوردار می باشند. 90% سرمایه گذاری را جانب چین و 10% را جانب روسیه فراهم می سازد.
فوند چینایی راه ابریشم مبلغ 700 میلیون یوروی به پروژه « موسسه گاز مایع یمال» میدهد و کارخانه گاز مایع با ظرفیت 16.5 میلیون تن گاز در سال اعمار خواهد کرد. مرحله اول کارخانه، طوریکه توقع میرود، در سال 2017 به بهره برداری سپرده خواهد شد.
طراحان روسی پروگرام های ضد ویروس «لابراتور کاسپارسکی» و کمپنی چینایی Zhongguo Wangan موافقت نامه راجع به همکاری در عرصه امنیت سایبیری امضا کردند. چین حالا به مسایل امنیت سایبیری اهمیت زیاد میدهد و با کمپنی های که در این عرصه کار میکنند، شراکت راه اندازی میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала