برنامه کمک امریکا به افغانستان در مبارزه با طالبان باعث افزایش محبوبیت شبه نظامیان در بین مردم شده است

© AP Photo / Massoud Hossainiبرنامه کمک امریکا به افغانستان در مبارزه با طالبان باعث افزایش محبوبیت شبه نظامیان در بین مردم شده است
برنامه کمک امریکا به افغانستان در مبارزه با طالبان باعث افزایش محبوبیت شبه نظامیان در بین مردم شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش تحلیلی ارزیابی اثر بخشی برنامه های کمکی امریکا برای توسعه ثبات در افغانستان و دیگر کشورها نشان میدهد، که برنامه کمک امریکا به افغانستان در مبارزه با طالبان باعث شده است محبوبیت شبه نظامیان به طور غیره منتظره ای در بین مردم افغانستان افزایش یابد.

براساس این گزارش، زمانیکه کمک های امریکا به مناطقی که تحت کنترول طالبان قرار دارد، می رسد، ساکنان آن مناطق از شبه نظامیان طالبان بخاطرعدم دخالت آنها سپاسگزاری می کنند.

بنابراین، طالبان برای تصرف مناطقی که تحت کنترول دولت قرار دارد، تلاش می کنند و همزمان کمک هایی را تحت برنامه توسعه ثبات در این کشور را نیز دریافت می کنند.
"ایالات متحده حدود یک تریلیون دالر برای تامین امنیت و ثابت در افغانستان مصرف کرده است، اما با این حال نیز یکی از فقیرترین کشورها در جهان باقی مانده است. شرایط این کشور برای زنان و کودکان همچنان دشوار است و این کشور بیشترین تعداد زنان بی سواد را در جهان دارای می باشد.

افغانستان پس از 14 سال اشغال توسط کشورهای ثروتمند جهان، باز هم نمی تواند، به موفقیت های خود افتخار کند.

مدیا بیامین بنیانگذار جنبش ضد جنگ گفت: " نیروهای نظامی افغان قادر به تامین امنیت و کنترول قلمرو کشور خود نمی باشند و این بسیار وحشتناک است. به گفته وی، با وجود حضور امریکا و تلاش آن برای آموزش نیروهای نظامی و صرف میلیاردها دالر باز هم آنها بسیار ضعیف هستند. وی معتقد است، وضعیت در افغانستان نشان میدهد که نیروهای خارجی در این کشور قادر به ساخت یک سیستم قوی در افغانستان نمی باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала