نخستین پرواز طیاره مسافربری مطابق با شریعت اسلامی در مالیزیا

© Fotolia / Matej Kastelicنخستین پرواز طیاره سافربری مطابق با شریعت اسلامی در مالیزیا
نخستین پرواز طیاره  سافربری مطابق با شریعت اسلامی در مالیزیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز یکشنبه نخستین پرواز طیاره مسافربری مطابق با شریعت اسلامی در مالیزیا صورت گرفت. تاریخ 20 دسامبر طیاره شرکت هوایی "Rayani Air " مطابق با شریعت اسلامی مسافران خود را از پایتخت کشور به جزیره سیاحتی لنکاوی انتقال داد.

براساس گزارش روزنامه "دیلی میل" این طیاره با طیاره های دیگر چندان تفاوتی ندارد، اما در این پروازها الکل سرو نمیشود و تنها از نوشیدنی و غذای حلال برای پذیرایی از مسافران استفاده میشود. همچنین مهمانداران و مسافران زن در این طیاره ملزم به پوشش اسلامی می باشند و قبل از پرواز دعای سفر و دعا برای مسافران قرائت می شود.

زکریا جعفر مدیر اجرایی این شرکت هوایی گفت: ما نخستین شرکت هوایی که مطابق شریعت اسلامی کار می کنیم، هستیم و از این بابت بسیار به خود افتخار می کنیم.

اکثر جمعیت مالیزیا مسلمانان تشکیل می دهند، اما در برخی موارد محدودیت های شدیدی که در برخی کشورها در شرق میانه وجود دارد، در این کشور نمی باشد. به طور مثال، پوشیدن حجاب اسلامی در مالیزیا حتمی نیست.

در حال حاضر چندین خطوط هوایی مختلف در جهان پرواز های خود را مطابق قانون شریعت اسلامی انجام میدهند. شرکت هوایی "Firnas Airways " نیز قصد دارد تا در سال آینده چنین پرواز هایی را مخصوص مسلمانان راه اندازی کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала