طالبان مناطقه مهم ولایت هلمند را به تصرف درآوردند

© AP PhotoIn this Tuesday, Nov. 3, 2015 photo, Afghan Taliban fighters listen to Mullah Mohammed Rasool, unseen, the newly-elected leader of a breakaway faction of the Taliban, in Farah province, Afghanistan
In this Tuesday, Nov. 3, 2015 photo, Afghan Taliban fighters listen to Mullah Mohammed Rasool, unseen, the newly-elected leader of a breakaway faction of the Taliban, in Farah province, Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در افغانستان تصمیم گرفته می شود که کی ها ولایت هلمند که از لحاظ جغرافیایی و استراتژیکی و حتی روابط همزیستی مهم است را به کنترول داشته باشد.

این ولایت در جنوب افغانستان موقعیت دارد، جایی که اکنون قوای ایالات متحده و بریتانیا نشان می دهند که به قوای نظامی افغانی در مقابل جنگجویان طالب کمک می کنند. در حال حاظر افراطگرایان تا حد زیادی کنترول شهر سنگین را به دست گرفتند. مهمترین ادارات از جمله تعمیر قوماندانی پولیس را تصرف کرده اند. 

وقایع اخیر می تواند به مشکلات جدی منجر شود. هلمند از لحاظ وسعت بزرگترین ولایت افغانستان است که در آنجا مرکز تولید خشخاش است. بنابراین طالبان می توانند پتانسیل سود از تجارت مواد مخدر را بدست آورند و مهمتر از آن –  مسیر باندهای انتقال مواد مخدره به پاکستان است. 

گفته می شود، تقریبا یک سال از خروج قوای ناتو از افغانستان و پنج سال از حضور نیروهای امریکایی در شهر سنگین می گذرد. قبل از این نیروهای بیرتانیایی در طول 4 سال کنترول می کرد. 

برای بریتانیایی ها سنگین و مناطق همجوار آن بدنامترین است. یک چهارم از 456 نظامی بریتانیایی که در افغانستان کشته شده اند، در این منطقه از بین رفته است. 


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала