کوپن های مخصوص برای خرید ارز خارجی در عشق آباد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر US dollars
US dollars - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خرید و فروش دالر و یورو از این به پس در عشق آباد پایتخت ترکمنستان تنها از طریق کوپن های خاص قابل دسترس می باشد. براساس گزارش رسانه های محلی، تاریخ دقیق این نوآوری مشخص نشده، اما ساکنان پایتخت ترکمنستان از روز گذشته برای دریافت کوپن های مخصوص در صف های طولانی در مقابل بانک ها ایستاده تا بتوانند با آن ارز خارجی خریداری کنند.

به گفته رسانه های محلی، در این کوپن ها مقدار، ساعت و آدرس بانک هایی که دالر عرضه می کنند، ذکر می گردد. دیگر صف های طولانی همراه با سرو صدا در صرافی ها و خدمات ارزی در پایتخت این کشور ندیده نمی شود. اما حالا صف های طولانی را می توان در مقابل بانک ها در شب دید. به گزارش رسانه های ترکمنستان، مردم در شب صف می گیرند، مشخصات خود را روی ورق ها یاداشت می کنند، بعضی وقت ها، این ورق ها مچاله و یا گم می شود، مجبور اند دوباره در صف بایستند و یا نام و مشخصات خود را در ورق جدید یادداشت کنند.
صف های طولانی تا حدود 200 نفر در مقابل بانک ها تشکیل می شود، فقط نیم از آنها موفق به دست آوردن این کوپن های خاص می شود، چرا میزان فروش این کوپن های معین می باشد.

بانک های عشق آباد می گویند، با این اقدام شان بی نظمی را تا حدودی از صرفی ها و خدمات ارزی از بین برده و دسترسی به ارز خارجی را آسان تر ساخته اند.

قابل ذکر است، در حال حاضر تمرکمنستان با کمبود ارز خارجی مواجه است. مقامات این جمهوری برای جلوگیری از فساد به ممنوعیت های مختلفی متوسل می شوند.

دولت ترکمنستان در تلاش است تا تقاضای ارز خارجی را در این کشور کاهش دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала