تلویزیون ARD المان: افراد مسلح داعش برده ها را از دفتر خود در ترکیه می فروشد

© Flickr / Francesco Veronesiکنیزان داعش
کنیزان داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی داعش مصروف برده فروشی است

هیات وکلای مدافع شهر غازیان تیپ در ترکیه درخواست اقامه دوسیه جزایی علیه ارگان های امنیتی و اداره استخباراتی کشور به محکمه سپرده است. به مثابه اساس برای این کار فلم مستند نام برده شده که در تلویزیون ARD المان نشر شده است. این فلم در این باره معلومات میدهد که گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) چگونه مردم به شکل برده از دفتر در ترکیه، منجمله اطفال و زنان ایزدیان اختطاف شده در سوریه، به فروش می رسانند.
بیکتاش شارقلی رئیس هیات وکلای مدافع شهر غازیان تیپ معلومات داد: " بعد از اعلامیه تلویزیون ARD المان که در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شده، ما در مورد اقامه دوسیه جزایی علیه ارگان های امنیتی و اداره استخباراتی کشور به محکمه درخواست دادیم. طبق این فلم افراد مسلح گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در اینجا در غازیان تیپ ایزدیان را می فروختند. باید بررسی صورت گیرد. اگر شواهد و مظنونین پیدا شوند — تحقیق ادامه خواهد یافت. مقصرین باید بازداشت گردند و به محکمه کشانده شوند اگر ماموران امنیتی و ادارات استخباراتی از خود غفلت نشان دهند، انها باید مجازات شوند".
گروپ فلمبرداری فلم مستند را مرد — کُرد همراهی میکند که به صفت میانجی ایفای وظیفه می نماید. کُرد از بردگان را از گروه داعش می خرد و به خانواده های شان بر میگردند. کُرد با تروریستان از طریق انتیرنیت تماس میگیرد، با انها راجع به بها به توافق میرسد و بعداً به ترکیه میرود، تا معامله را انجام دهد. او به شهر غازیان تیپ که در فاصله 40 کیلومتری از سرحد سوریه قرار دارد، می اید و به دفتر برده فروشان وارد می شود.
مرد یاد شده میگوید که در سال 2014 به گروه تروریستی داعش 2.5 میلیون دالر پرداخته است، تا زنان و اطفال را به خانواده های شان برگرداند.
نمایندگان پارلمان ترکیه نیز این سوال می پرسند که چرا اسلامگرایان آزادانه و علنی در شهر غازیان تیپ برده فروشی میکنند.
محمود طغرل نماینده پارلمان ترکیه معلومات داد: " ما به محافل اجتماعی ترکیه معلومات دادیم که شهر غازیان تیپ برای نمایندگان گروه تروریستی داعش به مرکز مبدل گشته و انها بصورت آزادانه در ان گشت و گذار مینمایند. به اینجا جانیان می ایند که از اعلام قصد شان به سربازان ترکی در مورد تصمیم پیوستن به صفوف داعش هراس ندارند. انها بصورت آزادانه در شهر روابط برقرار میکنند و آزادانه به سوریه و از سوریه به اینجا رفت و امد می کنند. ما یکبار دیگر حکومت را به اتخاذ اقدامات دعوت میکنیم. واقعیت امر اینست که مقامات ترکیه گروه داعش را گروه تروریستی نمی داند و اعضای ان را به صفت تروریستان نمی شناسند".
در ویدیوی که چندی قبل در شبکه های اجتماعی نشر گردیده، دیده میشود که چگونه ایزدیان را اختطاف میکنند و یا در محفل حراج تروریستان به فروش رسانده میشوند. کسانی که به دست انها می افتند، به باراز برده فروشی می افتند و یا به جهادیون مبدل میگردند. فقط تعداد کمی نجات یافته می توانند. چندی قبل یک دختر ایزدی که از اسارت فرار کرده بود، در سازمان ملل متحد سخنرانی نمود.
نادیه مراد باسی طحا معلومات داد: " او مرا به خدمت به گروه نظامی خود مجبور ساخت. او هر روز مرا توهین میکرد. من به شما عذر میکنم: داعش را توهین کنید. از دست انها من زجرهای وحشیانه تحمل کردم. من انچیزهای را دیدم که انها با مردم انجام میدهند. همه انهایی که به برده فروشی مقصر اند، باید به محکمه کشانده شوند، تا زنان و اطفال در سوریه، عراق، سومالی و نایجیریا — در همه جا — در جهان در صلح به سر برند".
انقره این اتهامات که انها بر فعالیت های جنایتکارانه تروریستان داعش در سوریه چشم پوشی میکنند، نفی میکند.
لیلا فیرمان نماینده اتحادیه ایزدیان اروپایی نیز تصورات خود را در باره فلم مستند المانی بیان داشت.
لیلا فیرمان معلومات داد:"غازیان تیپ به محل مبدل گشته، جای که مردم فروخته میشوند، در ماهیت امر بازار برده فروشی شده است. ما میدانیم که افراد مسلح داعش میتوانند به اسانی از سرحد عبور نمایند — انها از طریق عین راه ها از ترکیه به عراق و سوریه و برعکس رفت و امد میکنند و همچنان اطفال و زنان را انتقال میدهند. ما گفته نمی توانیم که ترکیه در این فعالیت ها مستقیماً شرکت دارد، ولی اجازه دادن به جنگجویان داعش جهت عبور بلامانع از سرحد، این کشور همزمان به تروریستان کمک میکند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала