در نتیجه حادثه ترافیکی در افغانستان 43 نفر کشته شده اند

© REUTERS / Mohammad Ismailافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حادثه ترافیکی خونین در افغانستان

در نتیجۀ تصادم دو موتر در شاهراه سمنگان- بلخ، واقع منطقۀ حضرت سلطان سمنگان، بشمول يک عضو شوراى ولايتى جوزجان، 43 تن جان شان را از دست داده اند. در این باره آژانس خبری پژواک خبر داده است.
سراج الدین فطرت ولسوال حضرت سلطان، به رسانه ها گفت که حوالی ساعت پنج شام گذشته، یک موتر نوع 404 مسافربری که از کابل به سمت مزارشریف در حرکت بود، با یک موترباربری در مرکز این ولسوالی، تصادم کرد.
وی افزود که درین حادثه، موتر مسافربری از مسیر خود منحرف شده و حدود 15 متر پایین تر در رودخانه واژگون گردید.
در خبرنامه اى دفتر مطبوعاتى وزارت دفاع ملی گفته شده که در اين رويداد، 43 تن کشته شده اند.
منبع افزوده است که قوماندانی قول اردوی 209 شاهین، به اسرع وقت وارد عمل شده و به اساس هدایت قوماندان قول اردو، 80 تن از پرسونل کندک چهارم لوای سوم مقیم حضرت سلطان، با چهار عراده امبولانس، کرین و وسایط ديگر، به ساحه فرستاده شدند، تا در حصۀ انتقال کشته شدگان و مجروحین همکاری نمایند.
منبع علاوه کرده است که اجساد و مجروحین، به همکاری نیروهای دفاعی و امنیتی، به شفاخانۀ ملکی ولایت سمنگان انتقال داده شدند.
قبل ازين، سمونمل عبدالعلیم آمر تنظیم مدیریت ترافیک سمنگان، به آژانس خبری پژواک گفته بود که درین حادثه 24 تن، جان باخته اند که 17 مرد، سه زن و چهار طفل در آن شامل اند.
به گفته وی؛ درین حادثه 19 تن دیگر نیز زخمی شده اند که شامل 16 مرد، یک زن و دو طفل می باشند.
داکتر عبدالحمید رییس شفاخانه عامه سمنگان، تلفات یاد شده را تایید کرد و به پژواک گفت که 24 جسد و 19 زخمی این حادثه، به شفاخانه ولایتی انتقال داده شده اند.
از سوى ديگر، عبدالحفيظ خاشى آمر امنيت قومندانی امنيۀ ولايت جوزجان گفت که در اين حادثه، اکرام الدين فرجاد عضو شوراى ولايتى اين ولايت نيز جان داده است.
وى افزود که خاشى با مادرش، در موتر مسافربرى نوع 404 سوار بود که درین حادثه، هر دوى شان جان سپرده اند.
اين درحاليست که حدود يک ماه قبل، در فاصلۀ پنج کيلومترى اين منطقه، به اثر تصادم يک عراده موتر نوع 404 با يک موتر باربرى تيلرى، شش تن کشته شده و 45 تن ديگر زخمى برداشته بودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала