نل دوان امریکایی چگونه تروریستان را مسلح ساخته

© AP Photo / AP Photo via militant social media accountداعش سوریه
داعش سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماجرای فروش موتر نل دوان امریکایی

امریکایی مارک اوبیرهولتسر، صاحب کمپنی ابرسانی در شهر کوچک تکزاس — سیتی، پیکپ خود را به موترفروش فروخته بود. این حادثه زندگی او را دیگرگون ساخت. یک سال بعد از این معامله در تویتیر تصویر همان موتر پیکپ — با نام کمپنی Mark-1 Plumbing و شماره تیلیفون ان در دروازه موتر منتشر شد. نقطه حساس اینست که این تصویر در سوریه عکاسی شده بود و در بادی موتر ماشیندار دافع هوا دیده میشد. نل دوان حالا از موترفروش به محکمه عارض شده: بعد از نشر تصویر او هزارن زنگ تیلفون با تهدیدها و توهین ها دریافت کرده است.
مارک اوبیرهولتسر با کمپنی Charlie Thomas Ford در ماه اکتوبر سال 2005 معامله نموده بود. او موتر «فورد» خود در سال 2005 به حساب بهای موتر نو فروخته بود. نل دوان میخواست از دروازه موتر نام کمپنی خود و شماره تیلفون دور کند، ولی نماینده موترفورشی از او خواست، تا این کار را نکند، تا رنگ موتر صدمه نه بیند. به اوبیرهولتسر وعده دادند که نوشته را بعداً با احتیاط دور می سازند. موتر را در محفل لیلام فروختند و «فورد» به ترکیه ارسال کردند.
در تاریخ 15 دسمبر سال 2014 در تویتیر تصویر منتشر شد که در پاورقی ان نوشته شده بود که چیچین ها از گروه اسلامی «جیش المهاجرون والانصار» (لشکر پیروان پیامبر) از موتر پیکپ نل دوان در مبارزه با رژیم بشار اسد استفاده میکنند. در تصویر یکی از جنگجویان از ماشیندار دومیله 23 ملی متری دافع هوا اتشباری میکند که در بادی پیکپ نصب شده است.
مارک اوبیرهولتسر بلافاصله زنگ های تیلفون در تیلفون موبایل و تیلفون کاری خود دریافت کرد.
نل دوان در عریضه که او علیه موترفروشی به محکمه سپرده، با دقت محتوای مکالمات تیلفونی ارایه کرده است. مردم خشمگین او را دشنام میدهند و او را ترسو خطاب نموده، او را یکجا با خانواده و همه همکارانش به معلول ساختن یا کشتن تهدید کرده و چیزهای را به زبان عربی زمزمه میکردند. نل دوان مجبور گردید که برای یک هفته کمپنی خود را مسدود سازد و از شهر برود. وقتیکه او به کمپنی Charlie Thomas Ford تیلفون کرد، نماینده کمپنی به ارتباط این واقعه اندکترین تاسف خود ابراز نکرد و گفت که کمپنی به دورساختن نوشته از موتر او مکلف نیست.
در تاریخ 18 دسمبر سال 2014 نل دوان به شهرت واقعی دست یافت. قصه مربوط به موتر «فورد» در اخرین برنامه نمایش تلویزیونی ستیوین کولبیر — محبوبترین متصدی در تاریخ برنامه، منتشر شد. متصدی برنامه، ضمن تبصره بر حادثه مربوط به سوریه گفت:" این کشور را در کمود میشویند. ولی حالا انها میدانند که به کی تیلفون کنند، تا او را پاک سازند".
از اوبیرهولتسر به ارتباط نشر تصویر اجنتان اداره فدرالی تحقیقات و ماموران امنیت داخلی امریکا تحقیقات نموده است. به او در باره فکرکردن راجع به حفاظت از خود مشوره دادند. نل دوان حالا با خود تفنگچه حمل میکند.
اوبیرهولتسر دو سال بعد از معامله فروش موتر به کمپنی موترفروشی علیه ان به محکمه در مورد جبران خساره مالی و زیان به اعتبار کمپنی اش عارض شده است.
اوبیرهولتسر مبلغ یک میلیون دالر جبران خساره مطالبه کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала