سیاست دان المانی: پوتین در سوریه "مانور نابغه" انجام داد

© Fotobank.ru/Getty Imagesطیاره بمبارد ستراتیژیک تو - ۱۶۰
طیاره بمبارد ستراتیژیک تو - ۱۶۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدگاه سیاست دان المانی د ر باره ولادیمیر پوتین

"مانور نابغه" پوتین در سوریه به او امکان بیرون رفت از تجرید را فراهم ساخت. این مطلب را هیرفرید میونکلیر سیاست دان المانی و پروفیسور پوهنتون برلین بنام هومبیلدت، ضمن نتیجه گیری سال برای نشریه Presse Die اعلام داشته است.
به گفته پروفیسور، پوتین، با اتخاذ فیصله راجع به مداخله در منازعه سوریه، "به بازی بازگشت". او معتقد است: از ان به بعد مساله تحریمات اتحادیه اروپایی بر ضد روسیه تحت زاویه دیگر بررسی میشود. اروپا نمی تواند مشکلات خود را در جنوب — شرق و جنوب، با تلقی نمودن روسیه به مثابه دشمن ستراتیژیک، حل کند".
میونکلیر افزود: این را باید قبلاً "با مبذول داشتن توجه به جغرافیا" درک میکردیم، ولی حالا در لابلای بحران مربوط به مهاجرین این مساله یکبار دیگر روشن شده است.
ولی او خاطرنشان ساخت که "همه چیز بهای خود را دارا می باشد". از نقطه نظر سیاست دان، افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه میتواند برای ان در دورنمای دراز مدت عواقب خود در قبال داشته باشد.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ سال 2011 تا به امروز ادامه دارند. بر اساس اطلاعات موجود سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 220 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای اردوی سوریه با شورشیان مسلح از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهمترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی «دولت اسلامی »(داعش) و «جبهات النصر» شمرده میشوند. اکنون داعش بخش وسیع از کشورهای سوریه و عراق را تحت کنترول خود دراورده و به یکی از بزرگترین تهدیدهای بین المللی مبدل گشته است.
عملیات نیروی هوایی — فضایی روسیه در سوریه که هدف آن حمایت از عملیات عملیات زمینی نیروهای دولتی سوریه و نابودی شبکه اقتصادی — نظامی گروه تروریستی داعش است، در تاریخ 30 ماه سپتمبر آغاز شد. طی این مدت، طیارات روسیه بیش از 2 هزار تاسیسات تروریستان، از جمله مراکز قومانده، موسسات استخراج نفت، هزاران تانکر تیل، دیپوها و مراکز تعلیمی تروریستان را در خاک سوریه از بین برده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала