لوی درستیز پاکستان با رهبران حکومت وحدت ملى ديدار کرد

© AFP 2023 / Aamir QURESHIجنرل راحیل شریف
جنرل راحیل شریف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازدید راحیل شریف لوی درستیز پاکستان از کابل

جنرال راحيل شريف لوى درستيز نیروهای مسلح پاکستان که صبح امروز وارد کابل شد، در باره چگونگی آغاز مجدد روند صلح، با مقامات حکومت افغانستان گفتگو نمود. در این باره آژانس خبری پژواک خبر داده است.
و پس از ديدار با مقامات افغان، دوباره به کشورش برگشت.
جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که جنرال راحیل شریف، با محمد اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
به گفته وی، این دیدار‌ها روی چگونگی آغاز گفتگوهای صلح و اعتمادسازی میان کابل — اسلام آباد وموضوعات مشترک هردوکشور، متمرکز بود.
به گفته معاون سخنگوى رياست اجرايى، دراين ديدار، روى چگونگى گفتگوى صلح با گروه هاى علاقمند به صلح و راهکارها و دريافت راه هاى بديل براى جذب گروه هاى مخالف صلح، بحث صورت گرفت.
فیصل گفت که در ديدار رهبران حکومت با لوی درستیز پاکستان، بحث هاى مثمرصورت گرفت و اظهاراميدوارى نمود که نتايج خوب در پى خواهد داشت.
سفر این مقام بلند پایه اردوی پاکستان، به تعقیب تعهدات اخیر این کشور در نشست «قلب آسیا» صورت گرفت و افغانستان، انتظار دارد که پاکستان به آن عمل کند.
پنجمین دور نشست قلب آسیا، در 17 ماه قوس با حضور شماری از وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و نمایندگان ارشد کشورهای منطقه، در اسلام آباد برگزار شد.
در پایان این نشست که با نظارت نمایندگان امریکا و چین صورت گرفت، اعلامیۀ مشترکی از سوی افغانستان و پاکستان صادر شد که در آن، به مسایل مهم از جمله مبارزه با انواع تروریزم، اجازه نه دادن به گروه‌های افراطی و یا بازیگر سوم جهت استفاده از قلمرو دو کشور و برخورد جدی با تمام کسانی که از پذیرش راه حل سیاسی خودداری کنند، گنجانیده شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала