مهم ترین رویداد های سال 2015 در افغانستان

© AP Photo / Behrouz Mehriافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نظر دوستان و همکاران رادیو "سپوتنیک" مهم ترین رویداد های تاریخی سال 2015 در افغانستان موجودیت داعش و داعش پروری می باشد

همانند هر سال، سال 2015 نیز که اکنون رو به پایان است، دربردارنده اتفاقات بزرگ خوب و بد در نوع خود در سراسر جهان و افغانستان بوده. رادیو "سپوتنیک" یکجا با شنوندگان و خوانندگان این رادیو نگاهی به اتفاقات مهم افغانستان در سال 2015 نموده است.
به نظر دوستان و همکاران رادیو "سپوتنیک" مهم ترین رویداد های تاریخی سال 2015 در افغانستان موجودیت داعش و داعش پروری می باشد. مسافر دور در صفحه فیسبوک ما نوشته: "ظهور داعش و رویکرد دوگانه دولت در برخورد با شهروندان, گروگانگیری روز افزون مسافران که همگی بیطرف و ازجمله عوام میباشند و برخورد دوگانه دولت در رهایی و توقف چنین اعمال و همچنین "جنبش تبسم" نیز یک رویداد تاریخی و بیداری مردم در مقابل بی عدالتی و ظلم و استبداد بوده است"
Milad Navabi مهم ترین رویداد های سال 2015 در کشور را قضیه آتش زدن فرخنده, موجودیت داعش و داعش پروری, سقوط کندز و قتل عام مردم, زلزله تقریبآ بی سابقه, افتتاح پروژه تاپی, گروگان گیری های متعدد, بلند رفتن قیمت دالر در برابر افغانی که در 15 سال اخیر سابقه نداشت و همچنان لغو توزیع تذکره های برقی بعد از صدها میلیون دالر هزینه نامیده است.
همچنین تعداد زیاد از همکاران رادیو "سپوتنیک" مهم ترین رویداد تاریخی افغانستان را در سال 2015 بهبودی روابط دولت افغانستان با روسیه نامیده اند.
Noorudin Baha سقوط کندز، شدت جنگ ها در سرتاسر کشور، کمک نظامی هند به افغانستان، امادگی روسیه برای بازسازی بندهای برق و دیگر تاسیسات ساخته ای این کشور، آدم ربایی ها ، خشونت علیه زنان ، پروژه تاپی که من مطمین نیستم این کار انجام شود ، سرمایه گذاری هند در بندر چاه بهار ایران و تجارت به افغانستان، رکود اقتصادی افغانستان، ناکامی حکومت در ایجاد امنیت را مهم ترین رویداد های سال 2015 نامیده.
تعداد زیاد از شنوندگان رادیو مهاجرت گسترده افغان ها به خارج از کشور را یکی از رویداد های مهم سال 2015 نامیده اند.
Mir Hamza فرار مغزها. مهاجرت بیش از 140000 جوان حداکثر دانش آموخته از کشور را یکی از مهم ترین رویداد سال جاری نامیده است. و در اخیر Sami Bakhtiar نوشته که از صد هـا مهـم ترين رويداد تلخ كدام را انتخاب كنم؟
در روزهای اخیر سال 2015 اتفاقات خوب نیز در افغانستان رخ داد که یکی از مهم ترین آن در عضویت کامل افغانستان در سازمان تجارتی جهانی بود. و همچنین گشايش ساختمان شورای ملی افغانستان با اشتراک رئیس جمهور هندوستان, گشايش ساختمان های وزارت داخله و وزارت دفاع ملی در کابل, آغاز كار عملی پروژه تاپی, آبگيری بند سلما نیز یکی از خبر های خوب سال 2015 به شمار میرود. گفتنی است که در سال 2015 تیم های ملی فوتبال و کرکت افغانستان دست آورد های خوبی در عرصه ورزش  داشتند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала