سازمان ملل امیدوار است که مقامات افغانستان غم ایجاد مشاغل را خواهد خورد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اهمیت مساله ایجاد مشاغل در افغانستان

سازمان ملل متحد امیدوار است که حکومت افغانستان در اینده نزدیک کار ایجاد مشاغل و تحقق پروژه های زیربنایی اقتصادی آغاز خواهد کرد. این مطلب را نیکولاس هیسام نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد و رئیس نمایندگی سازمان در افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام داشت.
هیسام گفت: " ما توقع داریم که حکومت و برخی آژانس ها در باره انکشاف توجه شان را بر طرح شیماها در باره ایجاد مشاغل متمرکز خواهند کرد. منجمله، به تخصیص وجوه که انها دارند، جهت انکشاف و پروژه های زیربنایی اقتصادی که برای تعداد زیادی جوانان کار خواهند داد، معطوف خواهند ساخت".
او به اثرات بیکاری بر سطح مهاجرت که از ماه جولای به این طرف به مرحله ارتقا یافته، اشاره نمود. رئیس نمایندگی سازمان در افغانستان همچنان خاطرنشان ساخت که برعلاوه مهاجرت حکومت با مشکل مشغولیت در عرصه های جنایی — تولید مواد مخدر، برده فروشی و قاچاق مواد منرالی مواجه می باشد.
هیسام اظهار داشت که انکشاف اقتصادی افغانستان میتواند به اساس برای حل منازعه داخلی و صلح پایدار در کشور مبدل گردد. یکی از برتری های اشکار افغانستان، به قول او، — موقعیت جغرافیایی انست.
نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد گفت: " این پل بین شرق و غرب، شمال و جنوب، کشورهای غنی مواد سوخت و انرژی و کشورهای نیازمند به انرژی است. افغانستان میخواهد از امکانات خود استفاده کند و من معتقدم که این کشور در همین جهت پیش میرود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала