رقابت طالبان و داعش برای کسب نفوذ در سه ولایت افغانستان

© AP Photo / Rahmat Gulرقابت طالبان و داعش برای کسب نفوذ در سه ولایت افغانستان
رقابت طالبان و داعش برای کسب نفوذ در سه ولایت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکولاس هیسم نماینده خاص سازمان ملل در امور افغانستان در مصاحبه ای با آژانس خبری "ریانووستی" گفت: گروه "طالبان" و شبه نظامیان گروه تروریستی «دولت اسلامی» برای کسب نفوذ در سه ولایت افغانستان به طور مستقیم وارد میدان رقابت شده اند.

به گفته آقای هیسم، نفوذ گروه تروریستی "دولت اسلامی" (گروه ممنوع در روسیه) در مناطق غرب و شرق افغانستان که دارای ایدئولوژی مشترک سلفی می باشند، به شدت گسترش یافته است.

آقای هیسم اشاره کرد، درگیری های مسلحانه بین طالبان و داعش در دو ماه اخیر در ولایت هرات، زابل و ننگرهار جریان دارد. اما این درگیری در ننگرها زیادتر می باشد. وی افزود:" من سعی می کنم این موضوع را کم و زیاد نکنم، اما در حال حاضر این سه ولایت تحت تهدید قرار دارد و ممکن است در آینده این تهدیدات افزایش یابد.

نماینده خاص سازمان ملل در امور افغانستان اشاره کرد، تفاوت های ایدئولوژیکی بین طالبان و گروه تروریستی داعش بر سر ایجاد خلافت اسلامی در افغانستان وجود دارد. از سوی دیگر- هدف اصلی جنگجویان جهاد در افغانستان نیست و هدف آنها جهاد جهانی است. به گفته وی، خود گذشتگی شبه نظامیان گروه تروریستی داعش به ابوبکر البغدادی رهبر این گروه و بیعت طالبان با اختر محمد منصور رهبر جدید طالبان یکی دیگر از ختلافات این دو گروه برای کسب نفوذ در افغانستان می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала