کلکسوینر فرانسوی به خاطر عشق به واین کریمیا دست به حیله گری زد

© Sputnik / Mikhail Mokrushin /  مراجعه به بانک تصاویر کارخانه واین سازی ماساندرا در کریمیا
کارخانه واین سازی ماساندرا در کریمیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلکسیونر فرانسوی شیفته واین کریمیا

مدت یک ونیم سال میشود که واین کریمیا به خاک فرانسه وارد نمیشود: در تاریخ 25 جون سال 2014 اتحادیه اروپایی بر واردات همه اقلام از جزیره نمای کریمیا ممنوعیت وضع کرد. ولی میشیل — ژاک شاسیی کلکسیونر مشهور فرانسوی راه بیرون رفت از این وضع پیدا کرد: او در سفارت روسیه در پاریس ضیافت سازماندهی کرد که در ان فرانسویان دعوت شده از طرف او توانستند با واین های کریمیا اشنا شوند. در این باره روزنامه Le Monde نوشته است.
در کریمیا واین طی مدت بیش از سه هزار سال تولید میکنند و شگوفانی صنایع واین سازی به دوران نیکولای دوم مربوط میگردد. در حال حاضر تولید واین در کریمیا در ساحل بحیره در منطقه ماساندرا، در نزدیکی یالتا، جای که آب و هوا به منطقه مدیترانه بسیار شباهت دارد و برای تولید واین بسیار مناسب می باشد، متمرکز شده است. قبل از تحریمات همه ساله به فرانسه چند صد بوتل واین ساخت «ماسادندرا» فروخته میشد.
در حدود چند هزار نمونه واین کریمیا در کلکسیون میشیل — ژاک شاسیی که او از سال 1997 جمع اوری کرده، باقی مانده اند.
کلکسیونر معلومات داد: "تا سال گذشته من به انجا حد اقل دو بار در سال می رفتم. در زیزمینی های «ماسنادرا» مرا بسیار خوب می شناسند. من در انجا همیشه واین از کلکسیون شخصی تزار خریداری می کردم. بطور مثال، اخرین نمونه به سال 1894 مربوط می باشد".
او حالا به مشکل میتواند ویزه دریافت کند و به کارت بانکی او پرداخت ها پذیرفته نمی شوند و برعلاوه این، اوردن واین کریمیا به خاک فرانسه ممنوع شده است. ولی کلکسیونر از اهداف خود دست برنداشته است.
او اعلام داشت: " برای من این بهترین واین شرین در جهان می باشد و من معتقدم که اشنا نمودن فرانسویان با ان رسالت من است".
میشل راجع به ناامیدی خود به وزیر زراعت کریمیا معلومات داد و او کارتن های حاوی واین را به وزارت زراعت در مسکو ارسال داشت و از انجا این واین به سفارت روسیه در پاریس ارسال شد. در ساحه نمایندگی روسیه در پاریس محفل برگزار شد که به ان در حدود صد دوستدار واین دعوت شده بودند. در جمله انها تشخیص کنندگان مشهور واین، مولدین فرانسوی واین و سیاستمداران فرانسوی شامل بودند. جهت قضاوت انها واین از زیرزمینی های «ماسنادرا» و 5 نمونه از «دره افتابی» عرضه شدند.
طوریکه روزنامه می نویسد، حاضرین کیفیت مشروب را توصیف نمودند، ولی همه از این ضیافت خوش نبودند. جنبش که از اوکراین حمایت میکند، در انتیرنیت با شدت این محفل را که به عقیده انها، به «واین های دزدی شده» وقف شده بود، مورد انتقاد قرار دادند. روزنامه یاداوری میکند که قبلاً در ماه سپتمبر، څارنوالی اوکراین تحقیق قضایی در باره این واقعیت اغاز کرده که هنگام بازدید سیلوی بیرلوسکونی برای او و ولادیمیر پوتین بوتل حاصلات سال 1775 باز نموده بودند.
روزنامه Le Monde نوشته، اصلاً، سه روز بعد از محفل در سفارت روسیه اتحادیه اروپایی تحریمات اقتصادی علیه روسیه را تمدید کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала