جورج فریدمن: روسیه و اوکراین در سال 2016 آشتی خواهند کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر putin poroshenko
putin poroshenko - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش "Huffington Post "، جورج فریدمن تحلیلگر آمریکایی معتقد است، مسکو و کیف در سال 2016 آشتی خواهند کرد. در سال 2009 زمانیکه مسکو تلاش کرد تا از رکود اقتصادی رها گردد، هیچ کس پیش بینی نمی کرد، که طی 5 سال آینده کریمه به روسیه بپیوندد.

جورج فریدمن تحلیلگر مسائل سیاسی در کتاب "صد سال آینده" که در سال 2009 به چاپ رسید، نوشته است، روسیه همچنان نفوذ و کنترول خود را بر جمهوری های سابق شوروی باز می گرداند و سیستم مناطق بافر را که در زمان شوروی سابق وجود داشت، ایجاد می کند.

آن زمان- سال 2009 پیش بینی فریدمن تنها یک نظریه به حساب می آمد و غیر قابل درک بود، اما اکنون تمام پیش بینی های وی نشان میدهد که این یک واقعیت جغرافیای سیاسی است. فریدمن مسائل بین المللی از جمله مسائل اقتصادی در چین و معاملات اخیر امریکا و ایران را نسبتا دقیق پیش بینی کرده است.
جورج فریدمن موسس آژانس تحلیلی استراتفور و رئیس مرکز "Geopolitical Futures " چشم آینده خود را در سال 2016 نیز به اشتراک گذاشته است.

طبق پیش بینی های وی، گروه تروریستی" دولت اسلامی" با وجود برخی اشتباهات تاکتیکی همچنان به گسترش داده و به فعالیت های خود در کشورهایی مانند عربستان سعودی، مصر، یمن ،لیبیا و کشورهای جنوب آسیا ادامه میدهد. تروریست های داعش در مقابل ایالات متحده امریکا مبارزه می کند و همزمان ترکیه به یک بازیکن کلیدی در شرق میانه مبدل می گردد. با این حال، انقره ازنزدیک اقدامات روسیه را در سوریه نظارت می کند و دوستی این کشور با امریکا نزدیکتر و روابط آن با مسکو سرد می شود.

با توجه به پیش بینی فریدمن، روسیه و اوکراین در برخی مسائل مربوط به بحران این کشور به طور رسمی و یا غیر رسمی به توافق می رسند. ساختار این توافقنامه هنوز نامشخص است، اما درگیری در این کشور به پایان می رسد. آمریکا و متحدانش از این سازش ناراضی خواهند بود. بنا بر پیش بینی وی، آلمان به دلیل احساس خطر در شرق میانه مرزهای خود را مسدود می کند و بقیه اروپا بحران شرق میانه را نادیده خواهند گرفت. علاوه براین، وضعیت بحران مهاجرین در اروپا شدت می یابد و اتحادیه اروپا را با خطر سقوط مواجه می کند. ایالات متحده بیشتر مستقل می گردد و قدرت اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان واحد و یکپارچه کاهش می یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала