کانتون جزیره: ضربات روسیه بر داعش اهمیت بسیار زیاد دارد

© Sputnik / Аleksander Kryazhevبمب افکن های روسی "سوخوـ 34" به سوریه
بمب افکن های روسی سوخوـ 34 به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اهمیت ضربات روسیه بر داعش

روژاوا — منطقه سکونت کردان در شمال سوریه از سه کانتون جزیره، کوبانی و افرین متشکل است و توسط حزب اتحادیه دموکراتیک کردان اداره میشود. کانتون بزرگتر کردستان سوریه جزیره با پایتخت در شهر کامیشلی محسوب میشود. خبرنگار خبرگزاری «سپوتنیک» با معاون یکی از روسای عربی الاصل کانتون جزیره حسین اعظم صحبت نموده است.
حسین اعظم در این باره معلومات داد که اوضاع در عرصه تامین امنیت، دفاع و اداره در کانتون جزیره بصورت کل به مقایسه دوران قبل بهبود یافته است.
اعظم معلومات داد:"در کانتون ما گاه و بیگاه هنوز بین دسته های اتحادیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» و جنگجویان داعش برخوردها رخ میدهند. ولی بخش اساسی اراضی در ولایت خاساکی از جهادیون آزاد ساخته شده است. چندی قبل سربازان «نیروهای دموکراتیک سوریه» افراد مسلح داعش را از منطقه هول در خاساکی بیرون راندند. در حال حاضر نبردها در منطقه شیدادی جریان دارند".
به گفته موصوف، در کانتون نمایندگان اقوام مختلف — کردان، اعراب و اسوریان، در پهلوی همدیگر در صلح به سر می برند.
اعظم، ضمن صحبت راجع به عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه، خاطرنشان ساخت:" ما عقیده داریم که ضربات نیروی هوایی روسیه بر مواضع داعش در امر مبارزه با تروریزم اهمیت بسیار بزرگ دارد. روسیه از مردم سوریه دفاع میکند. ما بسیار امیدواریم که در آینده مناسبات ما با روسیه هرچه بیشتر فعالتر توسعه خواهد یافت و امکانات بیشتر برای همکاری بوجود خواهند آمد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала