این تخیل نیست: 10 اختراع ممتاز سال 2015

© Flickr / Soar Boardshoverboard
hoverboard - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سال که گذشت با تعداد عظیم اختراعات که میلیون ها نفر را در تمام جهان حیرت زده کرده و توجه انها را بخود جلب نموده، در خاطرات باقی مانده اند. خبرگزاری «سپوتنیک» برگزیده ده اختراع و گاجیت های ممتاز تصورناشدنی را نشر میکند که جهان در باره انها در سال 2015 اگاهی حاصل نمود.

این بیش از این تخیل نیست: ده اختراع ممتاز سال 2015

هاویربورد

وسیله بی مانند نقلیه طی چند ماه محدود محبوبیت کسب کرد و ان را میتوان هنوز در خیابان های پرجمیعت شهرهای بزرگ مشاهده کرد. اداره ان به وسیله حرکات بدن به پیشرو، عقب و جناح ها صورت میگیرد.

موتربابری بی خطر

نمادین ویروسی Samsung که در ان نشان داده شده که چگونه میتوان جان دریوران در راه ها از برکت کمره و تخته های عددی حفظ کرد، در YouTube بیش از دونیم میلیون نفر تماشا کرده است. در دروازه های عقبی موتر باربری تخته های جابجا می گردند که در روی انها تصاویر کمره نمایش داده میشوند که در قسمت پیشروی موتر نصب شده است. در این صورت میتوان هنگام سبقت از موتر باربری مانور را بخوبی پلان نمود.

Microsoft Hololens

این گاجیت — کمپیوتر حقیقی قابل حمل است که در کلاه مخصوص نصب میشود. Hololens واقعیت موجود را توسط هلوگرام های سه بعدی مجازی تکمیل میکند که با انها میتوان متقابلاً عمل نمود. از این دستگاه همین اکنون در ناسا و برخی موسسات تحصیلی طبی استفاده میکنند.

پرده انعطاف پذیر

در سال 2015 کمپنی Samsung تخنالوژی پرده انعطاف پذیر در اداره صدور جواز ثبت نمود که به صاحب سمارت فون امکان پیچیدن ان به شکل لوله فراهم می سازد و حتی میتوان به مثابه گلدان برای گل ها استفاده کرد. کمپنی عرضه چنین سمارت فون را در خزان سال 2016 وعده داده است.

جاروب برای اقیانس

برابلم الودگی اقیانوس از مدتها بدینسو دانشمندان را نگران می سازد و طوریکه به نظر میرسد، راه حل ان یافت شده است. Ocean Cleanup Project جابجا سازی موانع 100 کیلومتری شناور و جمع اوری زباله ها را با استفاده جریانات زیرابی پیشنهاد میکند. اولین ازمایشات در سال 2016 انجام میشوند و در صورت موفقیت، متخصصین امیدوارند طی ده سال مقدار زباله ها را به اندازه 42% کاهش دهند.

وسیله ضد خوراس کردن

مشکل شریک زندگی که خوراس میکند به نزاع و فکرخرابی منجر میگردد. سازندگان وسیله Nora مبلغ لازم به Kickstarter جلب کرده و تولید را موفقانه راه اندازی نموده است. در سیت سینسر که به خوراس عیار میشود و وسیله بادشونده برای بالشت شامل است که موقعیت سر را تغییر میدهد و عضلات گلو را بصورت فعال نگهمیدارد، تا هوا آزادانه به شش ها وارد شود.

تاوه هشیار

هر بار، وقتیکه ما کدام غذای را می پزیم، نظر به عدم دانش یا بی توجهی ما میتوانیم چیزی را درست نه پزیم یا بیش از حد سرخ کنیم. تاوه Panintelligent و ضمیمه هم نام برای سمارت فون امکان فراموش کردن مشکلات اشپزی را برای همیشه فراهم می سازد. در پروگرام میتوان نسخه لازم انتخاب کرد و اخذه گرمی نصب شده در داخل تاوه به شما خبر میدهد، تا شما برگرداندن توته گوشت را فراموش نکنید، اگر میخواهید گوشت سرخ شده متوسط بدست اورید.

توپ طفلانه برای پروگرام سازی

این بازیچه را در کمپنی Made by Many ساخته اند. Hackaball باید عشق به پروگرام سازی در اطفال بوجود اورد، تا در جهان کمپوتری شده انها خود را مطمئین احساس کنند. در ضمیمه کود خاص ایجاد میکند که وظیفه ان انیست که چگونه، چه وقت و کدام چراغ در توپ باید روشن گردد.

وسیله شخصی تشخیص الودگی هوا

اگر شما نسبت به گرده نباتات حساسیت دارید، پس این حل کمپنی Tzoa مورد پسند شما قرار خواهد گرفت. این گاجیت کوچک ثابت است که میتواند درجه حرارت محیط، مقدار ذرات جامد، تکاثف جریان تشعشعات افتاب را اندازه گیری نماید و این معلومات را به مرکز خاص تحلیلی ارسال کند. سازندگان وعده میدهند که به زودی دستگاه تشخیص شخصی بسازند که به وسیله ان میتوان مسیرهای پیادگردی را در فاصله دورتر از مقدار بلند گرده نباتی محاسبه کرد.

گوشی های هشیار

این گوشی های عجیب واقعیت های موجود اضافی صوتی احساس میکنند. به کمک ضمیمه خاص برای سمارت فون خنثی سازی صداهای معین محیط ماحول بسیار اسان میشود. میتوان صدای خوراس، گریه طفل یا صدای در میترو را «قطع کرد». کمپنی طرح کننده Doppler Labs همین اکنون گوشی های Here به تعداد کم به فروش می رساند و در سال 2016 راه اندازی تولید کامل را وعده میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала