روزنامه La Stampa سه ایتلاف عمده و اهداف انها را در سوریه در سال 2016 نام برده است

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovطیارات بمب افگن سو-24
طیارات بمب افگن سو-24 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سه ایتلاف موجود در شرق نزدیک اهداف متضاد پیش می برند

در سال 2016 در سوریه و عراق نبرد بین سه ایتلاف نظامی صورت خواهد گرفت که اهداف متضاد را تعقیب میکنند. این مطلب را ماوریتسیو مولیناری مبصر روزنامه ایتالوی La Stampa نوشته است.
او مینویسد: "اتیلاف محکمتر از نقطه نظر نظامی ایتلاف — تحت رهبری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامل ایران، رژیم بشار اسد، «حزب الله» و عراق می باشد". تحلیلگر می افزاید که هدف انها تامین دفاع دمشق، تصرف حلب، برقراری کنترول بر سوریه غربی و همچنان عقب راندان افراد مسلح «دولت اسلامی» (که فعالیت ان در روسیه ممنوع است — مدیریت مسوول) به اراضی در سرحد با عراق می باشد.
به عقیده مولیناری، این سناریو به این سبب کاملاً قابل تحقق است که نیروهای شورشیان که علیه رئیس جمهور سوریه فعالیت میکنند، توانایی مقابله با نیروهای هوایی روسیه ندارند.
باوجود این ایتلاف سنی نیز وجود دارد که در عقب شورشیان اسلامی قرار دارد که در داعش شامل نشده و اجازه اعلام موفقیت کامل ختم این عملیات را نمی دهد.
این ایتلاف را عربستان سعودی و ترکیه با حمایت مالی قطر، کوویت، امارت متحده عربی و بحرین رهبری میکند. ریاض و انقره به گروه های شورشیان که علیه اسد می جنگند به منظور ایجاد دولت نو سنی مبارزه میکنند که بر اقوام سنی متکی خواهد بود که دشمن علاویان می باشند که اساس حزب حاکم در سوریه را تشکیل میدهند.
هدف ایتلاف سومی که تحت رهبری امریکا فعالیت میکند، شهر رقه — پایتخت داعش می باشد که امریکا قصد دارد در سال روان بر ان ضربه جدی ستراتیژیک وارد سازد. به گفته مبصر، تقویت سرعت عملیات جنگی ایتلاف سومی به ختم دوره ریاست جمهوری بارک اوباما مربوط می باشد که میخواهد مقام خود را با کسب دستاوردهای معین نظامی، تضعیف و یا نابودسازی داعش ترک کند.
مولیناری عقیده دارد که به همین علت کرملن فعالیت های خود را تحرک می بخشد و میخواهد سوریه را به مثابه اساس برای ایجاد ساحه هزمونی روسیه در شرق نزدیک قبل از ان استفاده کند، وقتیکه در قصر سفید رئیس جمهور نو و هرچه بیشتر قاطع تر بوجود اید.
ژورنالیست پیشبینی میکند:" پیشگویی های سال 2016 که مطابق انها همه بازیگران عمده در شرق نزدیک در این مورد ذینفع خواهند بود، تا هرچه زودتر بر نتائیج ستراتیژیک که با همدیگر سازگاری ندارند، دست یابند و از همینرو خطر تصادم به سطح منافع ملی وجود خواهد داشت، از همین امر ناشی میگردند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала