اردوی سوریه شهر مهم ستراتیژیک را تصرف نموده است

© Sputnik / Evgeny Biyatovاردوی سوریه
اردوی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آزادسازی شهر مهم ستراتیژیک در سوریه

اردوی حکومتی سوریه در روز شنبه، مورخ 2 جنوری، شهر شیخ مسکین، مهمترین شهر در نقطه اتصال راه های ولایات جنوبی دیرعا، الکونیترا و السویدا تصرف نموده است. در این باره آزانس تاس به نقل از پارتل اطلاعاتی الان خبر داده است.
عملیات آزادسازی شهر سه روز دوام داشت. در جریان نبردهای حد اقل 50 جنگجو کشته و بیش از 250 نفر دیگر زخمی شده اند. قوای دشمن به شهر نوا، مرکز اداری منطقه هاوران عقب نشینی کرده اند. قوماندانی اردوی سوریه امیدوار است که قایم نمودن کنترول مجدد بر شهر شیخ مسکین امکان مسدودساختن تمام خطوط اکمالاتی تروریستان در جنوب دمشق را فراهم خواهد ساخت.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ سال 2011 تا به امروز ادامه دارند. بر اساس اطلاعات موجود سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای اردوی سوریه با شورشیان مسلح از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهمترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی «دولت اسلامی »(داعش) است. اکنون داعش بخش وسیع از کشورهای سوریه و عراق را تحت کنترول خود دراورده و به یکی از بزرگترین تهدیدهای بین المللی مبدل گشته است.
عملیات نیروی هوایی — فضایی روسیه در سوریه که هدف آن حمایت از عملیات عملیات زمینی نیروهای دولتی سوریه و نابودی شبکه اقتصادی — نظامی گروه تروریستی داعش است، در تاریخ 30 ماه سپتمبر آغاز شد. طی این مدت، طیارات روسیه بیش از 2 هزار تاسیسات تروریستان، از جمله مراکز قومانده، موسسات استخراج نفت، هزاران تانکر تیل، دیپوها و مراکز تعلیمی تروریستان را در خاک سوریه از بین برده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала