هدیه برای رئیس جمهور

© AP Photo / Michael Probstاهدای گدی گرک پشمین به انگیلا میرکیل
اهدای گدی گرک پشمین به انگیلا میرکیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عنعنه دادن هدایا به رهبران دول

جشن میلاد مسیح و سال نو — دلیل عنعنوی برای دادن هدایا می باشد. رهبران دول نیز از اتباع عادی عقب نمی مانند. ولی، انها اکثراً هنگام انتخاب هدایا از خلاقیت و ذکاوت کار می گیرند.
به این ترتیب، انگیلا میرکیل صدراعطم المان در جشن میلاد مسیح گدی گرگ پشمین دریافت کرد. این هدیه را به او همکاران حزبی اش اهدا کردند. اگر چه صدراعظم المان اعلام داشت که در براندینبورگ، جای که او تولد شده، با گرگان عادت کرده نمی توانند، چنین نشانه توجه او را اشکارا متعجب ساخت. این هشدار از طرف گویدو ولف نامزد اتحاد دموکرات مسیحی در انتخابات محلی بود که گرگان را نباید تحریک کرد.
ولی رئیس جمهور بارک اوباما در جشن میلاد مسیح از همسرش میشیل وسایل ورزشی به مثابه تحفه دریافت کرد. خانم اول از اینکه چیزی بی مانندتر از این را فکر کرده نتوانست، معذرت خواست. در اصل، این گناه خواهد بود که رهبر امریکا و خانواده او نسبت عدم توجه شکایت کنند. در آستانه جشن میلاد مسیح شعبه خاص اداره پروتوکول رئیس جمهور امریکا طبق عنعنه لست مالیات را منتشر کرد که در ان ارزیابی مقدماتی هدایا از روسای دول خارجی ارایه شده است. در سال که پایان یافت، ملک عبدالله پادشاه وفات شده عربستان سعودی از همه سخاوتمندتر ثابت شده است. او به رئیس جمهور امریکا ساعت بند دستی نقره یی به ارزش 67 هزار دالر تحفه داده بود. در عین حال خانم اول نیز بدون توجه نمانده است. میشیل اوباما دو سیت زیورات با بریلیانت ها، به ارزش مجموعی یک میلیون دالر دریافت کرده است. هدایای اندکی معجزتر به دختران رئیس جمهور داده شده اند.
سیاستمداران دوست دارند یک دیگر را با اهدای هدایای غیرمعمولی و ملاقات های یادگاری حیرت زده سازند. برعلاوه این، پروتوکول دیپلوماتیک مستقماً حاوی عنعنه تبادله سوغات ها می باشد. در آستانه جشن میلاد مسیح کاتولیکان ناریندرزا مودی صدراعظم هند طی بازدید رسمی از مسکو دیدن نمود. بعد از نان شب غیررسمی او به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین دو هدیه مشخص هندی — صفحه یادداشت های مهاتما گاندی و شمشیر قدیمی قرن هژدهم تحفه داد. مودی راجع به این هدایا راساً در «تویتر» معلومات داد.
ولی موارد عجیب نیز رخ میدهند. به این ترتیب، رهبری مالی در مورد سپاسگذاری از فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به خاطر کمک در مبارزه با اسلامگرایان فیصله نمود و به او شتر تحفه داده است. فرانسوا میخواست شتر را به باغ وحش بدهد، ولی نسبت مشکلات اتنقال شتر را به یک خانواده محلی داد، تا از او سرپرستی نماید. وزیر دفاع فرانسه در یک جلسه حکومت خبر داد که خانواده مالی شتر را خورده است. مقامات مالی از پاریس معذرت خواست و وعده داد که شتر نو مقبول تر از شتر قبلی را تحفه خواهند داد.
روانشناسان در عین حال اشاره میکنند که هدایا میتوانند، هم در باره خود تحفه دهنده و همچنان در این باره معلومات زیادی بدهد که این تحفه برای چه کسی در نظر گرفته شده بود. میگویند که تحایف دنیای درونی را منعکس می سازد و در ان میتوان شباهت ظاهری رابا صاحب ان مشاهده کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала