داعش طی یک سال 30 فیصد اراضی تحت سلطه خود درعراق و سوریه را از دست داده است

© AP Photo / Militant website via APداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سال گذشته برای داعش با ناکامی ها همراه بود

ستیون وارن سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعشی تحت رهبری امریکا طی کنفرانس مطبوعاتی در بغداد اعلام داشت، " گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش)در جریان سال 2015 میلادی 40% اراضی تحت تصرف خود را در عراق و 20% در سوریه از دست داده است".
او افزود داعشیان در مجموع 30 % اراضی تحت سلطه خود را در عراق و سوریه از دست داده اند.
گروه تروریستی «دولت اسلامی» که بخش اعظم از قلمرو عراق و سوریه را اشغال کرده، در تاریخ 29 جون سال 2014 در اراضی تحت کنترول خود خلافت اسلامی اعلام داشت و به یکی از بزرگترین معضلات جهان مبدل گشته است. بر اساس گزارش اداره مرکزی اطلاعات ایالات متحده "سیا"، تعداد نظامیان این گروه شورشی 30 هزار نفر تخمین زده میشود. هنوز جبهه واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده، ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به اردوی ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ایتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کردان سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده اند، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.
عملیات نیروی هوایی — فضایی روسیه در سوریه که هدف آن حمایت از عملیات زمینی نیروهای دولتی سوریه و نابودی شبکه اقتصادی — نظامی گروه تروریستی داعش است، در تاریخ 30 ماه سپتمبر آغاز شد. طی این مدت، طیارات روسیه بیش از 2 هزار تاسیسات تروریستان، از جمله مراکز قومانده، موسسات استخراج نفت، هزاران تانکر تیل، دیپوها و مراکز تعلیمی تروریستان را در خاک سوریه از بین برده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала