پاکستان بعد از یک سال وقفه یک بار دیگر ترانزیت محموله های ناتو را از طریق خاک خود از سر گرفته است

© AP Photo / K.M. Chaudaryموترهای بابری اکمالاتی ناتو از طریق دهلیز زمینی پاکستان یک بار دیگر وارد تورخم شدند
موترهای بابری اکمالاتی ناتو از طریق دهلیز زمینی پاکستان یک بار دیگر وارد تورخم شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فعال ساختن مجدد ترانزیت محموله های ناتو را از طریق خاک پاکستان


پاکستان بعد از وقفه بیش از یک ساله یک بار دیگر ترانزیت محموله های ناتو را از طریق خاک خود از سر گرفته است. امروز موترهای باربری حامل اموال غیرنظامی که برای نیروهای ناتو مستقر در خاک افغانستان در نظر گرفته شده، از بندر تورخم در خاک افغانستان در جوار منطقه قبایلی پاکستان عبور نمودند. قطار متشکل از چند موتر باربری را محافظین پاکستانی به منظور جلوگیری از حملات احتمالی افراطیون در منطقه بدرقه میکرد. در این باره امروز روزنامه «اکسپرس تریبیون» به نقل از اعلامیه نماینده اداره ملی سرحدی پاکستان خبر داده است.
از سال 2001 تا سال 2014 از طریق مناطق ایالت خیبر — پشتونخوای پاکستان یگانه دهلیز زمینی عبور میکرد که از طریق ان قطعات ناتو در افغانستان مواد غذایی، مواد سوخت و روغنیات، دارو و محموله های نظامی دریافت میکرد. قطارهای اکمالاتی ناتو اکثراً هدف حملات اسلامگرایان، عمده تاً افراد مسلح تحریک طالبان پاکستان قرار می گرفتند.
در اواخر سال 2014 فعالیت این مسیر ترانسپورتی به ارتباط آغاز خروج نیروهای ناتو از افغانستان متوقف گردید. نمایندگان پاکستان توضیح نکرده که از سرگیری فعالیت کنونی کار این مسیر به چه مربوط می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала