حمله بر خانمان مسلمان در انگلستان

© AFP 2023 / Nicolas Asfouriزن مسلمان در لندن
زن مسلمان در لندن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانم مسلمان بریتانیائی میگوید: به رویم تف انداختند، دشنام دادند و تحقیر کردند

اسلام هراسی در بریتانیا دیگر باعث تعجب نمی شود.  چنین مواردی  در جلوی چشم همگان بروز می کند  و مبدل به یک پدیده  عادی می شود.

پس از عملیات تروریستی در پاریس  حملات به مسلمانان بیشتر شده است.  ترس  مذهبی شدت گرفته است.  درجه تنفر و  بی اعتمادی بالا می رود.

 سازمان بریتانیایی « تِل مه مه»  که به جمع آوری اطلاعات در باره موارد حمله به مسلمانان می پردازد اعلام کرد که پس از  تراژدی پاریس  تعداد حملات به  مسلمان در انگلیس تا 275 % افزایش یافته است که اکثراً خانمان  قربانی این نوع جنایات می شوند، زیرا  آنها را به دلیل  حجاب شان براحتی می توان  تشخیص کرد.  همانا زنان مسلمان  نفرت زیاد را موجب می شوند.

یکی از قربانیان  اسلام هراسی موافقت کرد در صورت عدم افشای نامش با خبرنگار  « ار.تی»  به گفتگو بنشیند.  او 33 سال  و سه فرزند دارد.  9 سال است که در بریتانیا زندگی می کند.  به گفته او، وضعیت شهر کوچکی که او در آنجا ساکن است  پس از عملیات تروریستی در پاریس وخیم شده است.  او تعریف کرد که چندی پیش چند مرد به او  حمله کردند.

« آنها به من تف انداختند و ناسزا گفتند.  گفتند اگر به پلیس خبر بدهم  مرا خواهند کشت. مرا « زن مسلمان فلان — فلان نامیدند». بعد چند بار با مشت  به سر و سینه ام  کوبیدند.  من بیهوش شدم».

اکنون این زن دوره توانبخشی را می گذراند و  دوسیه حمله به او تحت تحقیقات قرار دارد.

« وقتی بی دلیل  افرادی توی خیابان به آدم حمله می کنند، بسیار تحقیر آمیز است.  آنها از حجاب ما  و اینکه ما صورت خود را می پوشانیم متنفر هستند.  آنها نمی خواهند که ما در بریتانیا زندگی کنیم.

برای مسلمانان  دوره سختی فرا رسیده است.  خیلی وحشتناک است.  به نظر من اکنون دوره گذار است.  اما  شعله های نفرت را نمی توان  براحتی خاموش کرد.  زمان لازم است.  در زمینه حوادث سوریه  و دیگر مسائل ، کنترل این وضعیت فوق العاده دشوار خواهد بود».

خبرنگار « ار.تی» با  معصومه رحیمی داکتر و بلوگر اظهار داشت: او در  بریتانیا متولد و بزرگ شده است.  او گله کرد که گشت و گذار در جاده های وطنش  سخت شده است.

«تا کنون وضع به این دشواری  نبود. من از این موضوع  خشمگین هستم که تروریست ها  توانستند  اهالی بریتانیا را بترسانند و بین آنها تفرقه بیاندازند. آدم حتی در خانه خود احساس  امنیت نمی کند.  ما همه از این  وضع در عذاب هستیم».





 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала