داعش – فاشیزم ایدیولوژیکی است

© AP Photo / Militant Website, Fileداعش در عراق
داعش در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر در باره گروه جنایتکار تروریستی داعش

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) پدیده نو است که با سازمان های سابق تروریستی اسلامی — مانند «القاعده» و نه حتی با گروه «جبهات النصره» هم سازگاری ندارد. این نظر را در مصاحبه با خبرگزاری «سپوتنیک» پروفیسور یان ایلخان کیزیلخان — سرمشاور برنامه خاص معالجه و توانبخشی اسرای سابق داعش در سرزمین بادین — ویورتیمبیرگ المان اظهار داشت. پروفیسور کیزیلخان، منجمله، خاطرنشان ساخت:"ما با ایدیولوژی کاملاً جدید سروکار داریم. این نوع جدید فاشیزم ایدیولوژیکی اسلامی است. مطابق آن، تنها مردم که به اسلام (طوریکه خود داعش تعبیر میکند — مدیریت مسوول) تعلق دارند، حق زندگی کردن دارند. به این ترتیب، پیروان داعش با انهایی «پرابلم» ندارند، تا مردم به هر سن و سال و جنس را به قتل برسانند. شکنجه زنان و اطفال از آن آغاز میشود که دختران هشت ساله 8 — 9 بار بار می فروشند و انها را مورد تجاوز جنسی قرار میدهند. این کار را نمی توان به ساده گی فراموش کرد و اسرای سابق تمام عمر این زخم را به خاطر خواهند داشت.
نقطه اوج مفکوره که داعش از آن پیروی میکند، اشغال اروپا و برقراری کنترول بر جهان عیسویت، منجمله، به وسیله ترور می باشد. انها مردم را به زندگی کردن در ترس و وحشت مجبور می سازند. برای انکه با انها مقابله نمود، پیروی از ارزش های، مانند حقوق بشر، تساوی حقوق و همبستگی ضروری است. در عین حال، با خود ساختارهای داعش باید مبارزه کرد. چاره دیگر وجود ندارد — زیرا این متعصبین توانایی دیالوگ ندارند".
پروفیسور کیزلخان، ضمن معلومات راجع به کمک به قربانیان داعش، اظهار داشت:
"پروژه کمک در سال 2014، بعد از ان ایجاد گردید، وقتیکه داعش بخش اعظم خاک عراق را تحت کنترول خود قرار داد و هزاران نفر را به گروگان گرفت. در سال 2015 ما بیش از 900 زن و طفل که قبلا در اسارت داعش قرار داشتند، جهت معالجه به المان فرستادیم. امیدواریم که حوصله مندی به انها کمک خواهد کرد تا خود را امن احساس کنند و زندگی کردن با این تجربه را در آینده بیاموزند".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала