رسانه های آلمان: روسیه با کمک نفت به هژمونی دالر امریکا پایان میدهد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه های آلمان: روسیه با کمک نفت به هژمونی دالر امریکا پایان میدهد
رسانه های آلمان: روسیه با کمک نفت به هژمونی دالر امریکا پایان میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه "Deutsche Wirtschafts Nachrichten" آلمان می نویسد، روسیه قصد دارد، مارک نفت خود را ایجاد و برای خرید و فروش مواد اولیه آن در بازارهای بین المللی قیمت تعیین کند. این منبع می افزاید، نخستین بخش نفت صادراتی درجه اول "Urals" روسیه در ماه نوامبر در بازار بین المللی بورس کالا در سنت پتربورگ به حراج گذاشته شد.

به گفته این منبع به نقل از سخنگوی ارز بین المللی، در شرایط فعلی تمام قیمت گذاری های عمده صادراتی ما مربوط به بودجه به اسطلاح "شریک ما" می باشد. این روزنامه ادامه میدهد، ساخت مارک نفت روسیه پیامدهای گسترده ای را در سطح تجارت جهانی به طور انحصاری که با دالر آمریکایی صورت می گیرد، در بر خواهد داشت.

علاوه بر این، قیمت گذاری نفت خام برنت، بانک های سرمایه گذاری عمدهGoldman Sachs ،Morgan Stanley, JPMorgan Chase ، Citibank را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. این باعث می شود تا "وال استریت" قیمت بسیاری از نفت جهان را تعیین می کند. طبق گزارش آژانس تگزاس اینترمدیت — که یکی دیگر از قیمت گذاران نفت در بازارهای جهانی می باشد نیز به دالر امریکا گره خورده است.

ساخت سرت روسی نه تنها به ارز امریکا، بلکه بر تاثیر ایالات متحده در جهان ضربه وارد می کند. این اقدام روسیه ستون مالی سلطه امریکا را تا زمانی که تمام محاسبات از طریق برنت و WTI صورت می گیرد، از بین برده و نیاز دالر آمریکا را فروکش خواهد کرد.

ظاهرأ این گام روسیه — بخشی از یک استراتژی بلند مدت برای رسیدگی به صنعت نفت کشور که به ارز امریکا بستگی دارد، می باشد. به گفته "Deutsche Wirtschafts Nachrichten" این اقدام می تواند بهترین نمونه برای کشورهای در حال توسعه باشد. کشور چین نیز قصد دارد، سرت شخصی خود را ایجاد کند که با ارز خود چین محاسبه گردد. اگر مسکو و چین وضعیت ابرقدرت آمریکا را با اجرای طرح های به چالش بکشند، واشنگتن برای ساخت سلاح های برتر تلاش خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала