روسیه تا سال 2025 دستگاه فضایی با انجن هستوی می سازد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyغرفه نمایشی آژانی فضایی روسیه
غرفه نمایشی آژانی فضایی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستگاه فضایی با انجن هستوی

در روسیه ساختن دستگاه فضایی با انجن هستوی تا سال 2025 در نظر می باشد. طوریکه روزنامه «ایزویستیا» خبر داده، امور مربوطه در پروژه فدرالی برنامه فضایی برای سال های 2016 — 2025 برنامه ریزی شده که آژانس فضایی روسیه جهت توافق به وزارت ارسال داشته است.
طوریکه گفته شده، سیستم هستوی انرژی برق در فضا منبع دورنمایی اساسی انرژی در فضا هنگام ماموریت های بزرگ مقیاس فضایی بین السیاروی شمرده میشود. به گونه مثال، تجهیز انرژی ستیشن بین المللی فضایی — 110 کیلوات — توسط بطری های افتابی به مساحت 17 در 70 متر تامین میشود، اما برای تحقق ماموریت های بین السیاروی سرنشین دار، بطور مثال به مریخ، تجهیز به مراتب جدی تر انرژی ضروری می باشد که نمی توان فقط با بطری های افتابی آن را حل کرد.
قبلاً خبر داده شده بود که تا سال 2017 انستیتوت علمی — تحقیقاتی و طراحی تخنالوژی های انرژی ریاکتور هستوی برای انجن آینده می سازد. در سال 2010 پروژه ساختن انجن هستوی برای دستگاه فضایی توسط کمیسیون عصری سازی و انکشاف تخنالوژیکی اقتصاد مربوط به ریاست جمهوری منظور شده بود و این پروژه بنام «ایجاد مودل ترانسپورتی — انرژیتیکی بر پایه دستگاه انجن انرژی هستوی کلاس میگاوات» مسمی شده بود.
اندری ایوانوف آمر پروژه دیپارتمنت مواصلات کارپوریشن دولتی «روس اتم» معلومات داد:" همه کارهای ساختن دستگاه فضایی با انجن هستوی مطابق موعد پلان شده پیش میروند. ما میتوانیم به احتمال زیاد بگوئیم که کارها به موعد انجام خواهند شد که در برنامه رشتوی پیشبینی شده اند".
طوریکه اندری یونین کاندید اکادیمیسین اکادمی علوم روسیه اظهار داشت، چنین پروژه ها، مانند ساختن دستگاه فضایی با انجن هستوی، باید در چارچوب پروژه های بزرگ تر گنجانیده شوند، تا دقیقاً فهمید که چنین منابع قوی تر برای چه ساخته میشوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала