رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا: خطر فروپاشی، اتحادیه اروپا را تهدید می کند

© Flickr / Giampaolo Squarcinaرئیس کمیسیون اتحادیه اروپا: خطر فروپاشی، اتحادیه اروپا را تهدید می کند
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا: خطر فروپاشی، اتحادیه اروپا را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا معتقد است، شنگن به خاطر هجوم مهاجرین از کشورهای افریقایی و شرق میانه به اروپا دوام نخواهد آورد. به گفته وی، بازگشت کنترول سرحدات کشورهای عضو اتحادیه اروپا باعث مطرح شدن سوال اینکه آیا نیازی به پول واحد است، می گردد.

یونکر در جلسه پارلمان اروپا گفت: سراسر شنگن تحت تهدیدات قابل توجهی قرار گرفته و می توانیم به جرئت بگویئم خطر فروپاشی اتحادیه اروپا را تهدید می کند. امروز با پتانسیل سرحدات کشورها کنترول می گردد، اما فردا موضوع هزینه آن مورد بررسی قرار می گیرد و روز بعد گفته خواهند شد اگر آزادی در رفت و آمد وجود ندارد، پس دیگر نیازی به پول واحد نیست.

براساس گزارش آژانس خبری" ریانووستی" اواخر سال 2015 و آغاز سال 2016 کشورهای امضاء کننده قرار داد شنگن از بازگشت کنترول سرحدات خبر دادند. کشورهای ناوری، سوئیس، دانمارک، فرانسه، آلمان و مالت در این کشورهایی که سرحدات خود را کنترول خواهند کرد، می باشند.
تاریخ 16 جنوری اتریش از اقدامات کنترول سرحد خود خبر داد. اکثر کشورهای اروپایی توافقنامه شنگن را به حالت تعلیق درآوردند.

صدراعظم اتریش در مصاحبه ای با رسانه های محلی گفت: هر کسی که وارد کشور ما می شود، باید تحت نظارت دقیق قرار گیرد و افرادیکه حق پناهندگی ندارد و یا درخواست پناهندگی نداده است، از کشور اخراج می گردد.
علاوه براین، صدراعظم اتریش گفت: برپایی منطقه شنگن به شکل فعلی تحت سوال قرار دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала