چرا داعش معاشات افراد مسلح خود را کاهش داده است؟

© AP Photo / Militant websiteداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاهش معاشات جنگجویان داعش

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) معاشات افراد مسلح خود در سوریه را نسبت "حالات استثنایی" دو برابر کاهش داده است. در این باره روزنامه The Independent به نقل از سند منتشره از طرف خزانه داعش خبر داده است.
در تاریخ 11 جنوری ایتلاف بین المللی تحت رهبری امریکا بر محل نگهداری پول داعش در عراق توسط دو بمب کوبنده کانکریت ضربه وارد آورد که در نتیجه مخفی گاه زیرزمینی و بانک نوت های موجود در ان از بین برده شدند. وزارت دفاع امریکا خبر داد:" به اساس ارزیابی های ما، خساره وارده را میلیون ها دالر تشکیل داده است. این وجوه بصورت غیرقانونی — از مدرک چپاولگری، باج گیری و همچنان معاملات نفتی حاصل گردیده بودند". نیروهای هوایی همچنان شبکه استخراج نفت تروریستان را در هم می کوبند.
در تاریخ 5 دسمبر روزنامه Washington Post راجع به مشکلات مالی داعش نسبت از دست دادن اراضی اشغالی در سوریه و عراق خبر داده بود. طبق معلومات روزنامه، این گروه سعی می ورزد کسر بودجه خود به حساب افزایش مالیات که از مردم در عراق و سوریه در اراضی تحت اشغال جمع آوری میکند، جبران نماید. در عین حال در وزارت خارجه امریکا در اوایل دسمبر اظهار داشتند که عواید گروه تروریستی از مدرک نفت 1 — 1.5 میلیون دالر در روز می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала